افزایش ۲ برابری ظرفیت اتوبوسرانی اهواز با خریداری ۱۲۹ دستگاه اتوبوس

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: با خریداری ۱۲۹ دستگاه اتوبوس ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری این کلانشهر ۲ برابر می‌شود.

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر اهواز شامل ۹۰ دستگاه است و این تعداد ۱۰ درصد نیازمندی اهواز است به همین جهت خرید این تعداد اتوبوس کاری بزرگ و ارزشمند است. 

او می‌گوید: مناطق حاشیه و کم برخوردار باید در اولویت تقسیم بندی اتوبوس‌ها باشند، با خریداری ۱۲۹ دستگاه اتوبوس ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اهواز ۲ برابر می‌شود و این کار یک تحول بزرگ در این حوزه است.

محمودی می‌گوید: دورنما و افق توسعه ناوگان اتوبوسرانی برای اهواز حدودا ۶۰۰ دستگاه است که از اوایل اسفندماه پارسال با پیگیری و همت مجموعه شهرداری خرید اتوبوس‌ها آغاز شده است و امروز از ۱۲۰ دستگاه خریداری شده که ارزش ریالی آن‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۲۵ درصد را شهرداری اهواز و ۷۵ درصد آن به کمک دولت تامین شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: اولین مرحله خرید اتوبوس ۲ هزار دستگاه در کشور بود که سهم اهواز از این تعداد ۱۲۹ دستگاه است و اگر تاخیری در دریافت اتوبوس‌ها رخ داد، به ساخت و تولید آن‌ها توسط شرکت سازنده ارتباط داشته است، امیدواریم وزارت کشور شهر اهواز را برای خریداری اتوبوس در اولویت قرار دهد و اتوبوس‌ها به سرعت وارد شهر شوند.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم در مراحل بعدی خرید اتوبوس شرکت‌های سازنده متعهد عمل کنند و به سرعت اتوبوس‌ها را تحویل دهند، با دریافت اتوبوس‌ها ظرفیت اتوبوسرانی اهواز ۲ برابر خواهد شد و یک تحول جدی در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد.

برچسب ها: خط واحد ، اتوبوسرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.