آمریکا کمک نظامی جدیدی را به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار به اوکراین اعلام کرد.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ۲.۱۷۵ میلیارد دلار کمک نظامی شامل موشک‌های هدایت شونده دقیق و واحد‌های شلیک دفاع هوایی هاوک و همچنین مهمات و سلاح‌های دیگر به اوکراین ارسال خواهد کرد.

به گزارش رویترز، پنتاگون اعلام کرد موشک جدیدی که برد حمله اوکراین را در جنگ با روسیه دو برابر می‌کند، در بسته کمک نظامی ۲.۱۷۵ میلیارد دلاری آمریکا گنجانده شده است.

آمریکا از زمان حمله به اوکراین بیش از ۲۹.۳ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین داده است.

بخش جدید کمک های نظامی آمریکا شامل تسلیحات دوربرد هدایت شونده دقیق برای سیستم هیمارس و همچنین موشک‌های معمولی است که قبلا به اوکراین ارسال شده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سلاح‌ها همچنین شامل سلاح‌های دفاع هوایی و ضد پهپاد، خودروهای زرهی پیاده نظام، موشک‌های ضد تانک جاولین و مهمات توپخانه است.

این کمک‌ها شامل برداشت ۴۲۵ میلیون دلاری تجهیزات نظامی از ذخایر موجود آمریکا و ۱.۷۵ میلیارد دلار اضافی از طرح کمک امنیتی اوکراین از سوی پنتاگون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
از نظر جامعه بین المللی اشکالی نداره که آمریکا مردم اوکراین را با ارسال سلاح قربانی جاه طلبی و استعمارگری خود کند و آمریکا هیچ قوانینی را نقض نکرده است ولی پهبادی که آیا ایران به روسیه داده یا نداده است صدای همه درآمده.عجب قانونی داره دنیا.
آخرین اخبار