ایلان ماسک از شروع تقسیم درآمدهای توئیتر از تبلیغات ریپلایهای توئیتها با تولیدکنندگان محتوا خبر داد. البته درحالحاضر تنها افرادی میتوانند در این درآمد سهیم شوند که مشترک سرویس توئیتر بلو باشند.
با وجود اینکه ایلان ماسک از شروع تقسیم درآمدها با تولیدکنندگان محتوا خبر داده، هنوز اطلاعات کمی درباره نحوه عملکرد این سیستم داریم. علاوهبراین، کاربر باید با پرداخت حداقل ماهانه ۸ دلار، مشترک سرویس توئیتر بلو باشد، البته امکان خرید سالانه این سرویس با هزینه پایینتر ۸۴ دلار هم وجود دارد.
هنوز نمیدانیم تولیدکنندگان محتوا چگونه میتوانند از توئیتهای خود درآمد داشته باشند. برای مثال باید یک کاربر چند توئیت وایرالشده در حسابش داشته باشد تا از توئیتر درآمد کسب کند. با توجه به رابطه نهچندان مناسب توئیتر با تبلیغدهندگان، احتمالاً درآمد چندان بالایی نصیب تولیدکنندگان محتوا از تبلیغات نمیشود، بلکه شرایط در آینده تغییر کند.
توجه ایلان ماسک به تولیدکنندگان محتوا
اگرچه تقسیم درآمدهای تبلیغات با تولیدکنندگان محتوا به یکباره توسط ایلان ماسک اعلام شده است، اما مالک جدید این شبکه اجتماعی مدتهاست درباره این افراد صحبت میکند. حتی چند روز پیش ماسک از امکان اشتراکگذاری درآمدها با تولیدکنندگان محتوا گفته بود.
درحالیکه کاربران همین حالا هم میتوانند از طریق قابلیتهایی مانند Tips و Super Follows از توئیتر درآمدزایی داشته باشند، اشتراکگذاری درآمدهای تبلیغات راه جدیدی برای آنها به حساب میآید. این طرح جدید علاوهبر اینکه میتواند به نفع کاربران باشد، میتواند به سود توئیتر هم تمام شود.
ایلان ماسک میخواهد توئیتر رقابت جدیتری با پلتفرمهایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیکتاک داشته باشد و تمام آنها از سیستمهای مشابهی برای پرداخت هزینه به تولیدکنندگان محتوا بهره میبرند؛ بنابراین توئیتر میتواند با تقسیم درآمدهای تبلیغات، کاربران بیشتری را جذب کند.
با وجود تمام گفتههای بالا، هنوز درباره نحوه عملکرد سیستم جدید توییتر اطلاعاتی نداریم و ماسک بدون انتشار جزئیات و تنها با گفتن این موضوع که کاربر باید مشترک سرویس بلو باشد، از تقسیم درآمدها خبر داده است. برای مثال نمیدانیم درکنار سرویس بلو، کاربر برای درآمدزایی باید چه ویژگی دیگری داشته باشد؛ بنابراین باید منتظر انتشار جزئیات این سیستم جدید باشیم.