راه آهن چابهار - زاهدان با تامین هفت هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز تا اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مجتبی شجاعی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر راه آهن چابهار - زاهدان بیش‌از ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجتبی شجاعی افزود: خط ریلی مسیر زاهدان- خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر با اقدامات دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت در شهریور ماه امسال افتتاح شد.

شجاعی تاکیدکرد: یکی از مهمترین طرح‌های که در اولین اسناد توسعه‌ای سیستان و بلوچستان از جمله سند توسعه محور شرق است و ساخت راه آهن چابهار- زاهدان و ادامه آن به میلک و سرخس است.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف اجرای خط ریلی یاد شده می‌توان به اتصال ریلی کشور‌های محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد جنوب، ایجاد محور ریلی ترانزیتی شرق کشور، فعالسازی کریدور‌های ریلی کشور و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین طرح‌های اجرا شده در سیستان و بلوچستان، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که این طرح در سال ۱۳۹۶، به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از آن، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر از ۵.۲ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال ارتقاء یافته و کشتی‌های بالای ۱۲۰ هزار تن قادر به پهلوگیری در این بندر هستند.

شجاعی ادامه داد: نکته مهم این است که طی سال‌های گذشته حجم بار تخلیه شده از بندر چابهار به دلیل عدم وجود خط ریلی برای انتقال کالا به مقاصد، بطور متوسط کمتر از ۲ میلیون تن در سال بوده و در این راستا و در جهت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت جدید بند شهید بهشتی چابهار، تکمیل طرح اتصال چابهار به شبکه راه آهن سراسری با جدیت در حال اجراست.

برچسب ها: راه آهن ، خطوط ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس چرا هنوز قطار به چابهار نرسیده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سال 1403 شد و هنوز راه آهن به چابهار نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
راه آهن هنوز به چابهار نرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سال 1403 شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
راه آهن هنوز به چابهار نرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه جالب پس کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
ما همچنان منتظر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
همش انتظار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سال 1403 شد و راه آهن هنوز به چابهار نرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
کی دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
نخندونمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
به به بلاخرهههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
هنوز که قطار به چابهار نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم