افتتاح و کلنگ زنی هشت طرح توسعه فناوری ارتباطات در باشت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت:هشت طرح توسعه فناوری ارتباطات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان باشت با حضور جمعی از مسئولان اجرایی در چهارمین روز از دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی شد.

محمود رادمنش بیان کرد :این تعداد طرح های توسعه فناوری ارتباطات با بیش ۴۱۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد می گوید: از این تعداد طرح ها بیش از چهار طرح با اعتباری بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

او ادامه داد: طرح ها افتتاحیه توسعه فناوری ارتباطات شامل سایت ارتباطی همراه اول روستای بهره عنا و شهر باشت، سایت ارتباطی ایرانسل روستای دمیه و حاج قلندر است.

رادمنش ابراز کرد: با بهره برداری از این تعداد طرح توسعه فناوری ارتباطات بیش از ۴۰۵ خانوار در این روستاهای از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

او تصریح کرد: ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان باشت هم اکنون به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که امید است تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به صد درصد برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیات اجرایی چهار طرح توسعه فناوری ارتباطات در باشت با اعتباری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز شد.

رادمنش می گوید: این طرح ها شامل سایت ارتباطی روستاهای شازینعلی، برمامیون، امام ضامن و فیبر نوری چم بلبل و تلخاب بیدک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد افزود: هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی این استان طرح تعریف شده که تعدادی از آنها در دست اجراست.

رادمنش گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه ارتباطی و ساخت سایت جدید ارتباطی، توسعه شبکه زیر ساخت مبتنی بر فیبر نوری بین شهری و روستایی در دست اجراست.

او تصریح کرد: یکهزارو ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای تقویت زیرساخت های ارتباطی در این استان در دست اجراست.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا است و ۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.