افزایش ۲۰۰ هزار راسی پرورش دام سنگین در مازندران

تفاهم نامه ایجاد ۲۰۰۰ واحد پرورش دام سنگین در مازندران با یک شرکت خصوصی امضا شد

حسینی پور استاندار مازندران در همایش سراسری ۲۰۰۰ نفره دهیاران مازندران با رویکرد جهاد تبیین و آگاهی بخشی در ساری با حضور وزیر کشور گفت: مازندران قابلیت‌های فراوانی در تولید شیر دارد، اما شیر مورد نیاز واحد‌های لبنی را از ۲۲ استان تامین می‌کند.

او افزود: تفاهم نامه ایجاد ۲۰۰۰ واحد پرورش دام سنگین در مازندران با یک شرکت خصوصی برا ساخت پالایشگاه شیر در استان امضا شده است.

حسینی پور با بیان اینکه هر کدام از این واحد‌ها ۱۰۰ راسی است، ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه شرکت خصوصی تجهیزات این ۲۰۰۰ واحد را تامین کند و علاوه بر آموزش رایگان روستائیان در پرورش دام، یر دام‌ها را نیز تضمینی خریداری می‌کند.

استاندار مازندران گفت: ۵۰۰ روستا در مازندران به عنوان پایلوت اقتصادی شناسایی شدند و قرار است امکاناتی که برای توانمند شدن آن‌ها نیاز است را در اختیار این روستا‌ها قرار دهیم تا نمونه‌ای از روستا‌های فعال را مشاهده کنیم.

او افزود: متاسفانه هر روستا بر اساس تشخیص اهالی برخی اقلام کشاورزی را کشت می‌کند و معیار و ملاک صادرات و نیاز بازار‌های داخلی در نظر گرفته نمی‌شود به همین دلیل با کمترین فعل و انفعال در بازار دچار آسیب جدی می‌شوند.

حسینی پور ادامه داد: مسیر تولیدات کشاورزی در روستا‌ها باید به سمت صنعتی شدن برود و دهکده‌های کشاورزی ایجاد شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه ایجاد این دهکده‌های کشاورزی در سند آمایش استان مشخص شده است، گفت: این روستا‌ها تحت نظارت مهندسین مدیریت شود و دولت نیز پشتیبانی‌های لازم را خواهد کرد.

او افزود: در این طرح مشخص می‌شود که در هر روستا چه محصولی بر اساس آب و هوا و خاک قابلیت تجاری شدن دارد و کشاورزان به کشت آن اقدام خواهند کرد.

او توسعه آب آشامیدنی روستا‌ها را سیاست راهبردی دولت دانست و گفت: قرارگاه سازندگی سپاه، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به کمک دولت آمدند و همدلی در استان برای خدمت به روستا‌ها شکل گرفته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولید در بسیاری از روستا‌ها تعطیل و زمین‌ها بایر شده است، افزود: فعال کردن اقتصاد روستا سیاست دولت است و به همین دلیل نیازمندی‌های روستا‌ها برای ایجاد دهکده‌های کشاورزی و گردشگری احصا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.