۱۵ طرح آب و فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌ها، ۲۲ طرح جهاد آبرسانی در روستا‌ها و ۳ طرح فاضلاب در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

حشمت‌اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بهره‌برداری از ۴۰ طرح آبفا در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با صرف ۲هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گفته حشمت‌اله عباسی این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از ۱۵ طرح آب و فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های استان مرکزی، ۲۲ طرح جهاد آبرسانی در روستا‌ها و ۳ طرح فاضلاب است.

عباسی افزود: اعتبار ۱۰ طرح آبرسانی روستایی ۲۶۸ میلیارد ریال، پنج طرح آبرسانی شهری ۱۶۵ میلیارد ریال، سه طرح بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب یک‌هزار و ۷۹۲میلیارد ریال و ۲۲ طرح جهاد آب‌رسانی بالغ بر ۵۸۵ میلیارد ریال است.

او با اشاره به ایجاد ۱۰ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۲۰۰ کیلو وات در ۱۰ نقطه از استان با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال، از راه‌اندازی سامانه ازن‌زنی و سیستم نانو ازن با هدف تقویت کیفی تصفیه‌خانه با ۳۱ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی اقداماتی مانند: اصلاح و توسعه ۳۳ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۶۰ کیلومتر اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب، حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چاه آب، ساخت ۲۰ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۰ هزار و ۶۹۰ متر مکعب و ساخت پنج ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۳۵ لیتر در ثانیه و در بخش فاضلاب نیز اقداماتی همچون اجرای ۷۱ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ساخت سه ایستگاه پمپاژ و نصب هفت هزار و ۹۲۱ انشعاب فاضلاب انجام شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.