ضرورت تشکیل شورای راهبردی شیلات در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان شیلات گفت: شورای راهبردی شیلات در چهارمحال و بختیاری باید تشکیل شود تا به کمک آن بتوان به امنیت غذایی کشور کمک کرد.

سید حسین حسینی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن آبزیان در کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: از این میزان ۵۷ هزار تن در سواحل داخلی است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از لحاظ پشتیبانی آبزی‌پروری بسیار حائز اهمیت است، برای تبدیل اداره شیلات سازمان جهادکشاورزی به اداره‌کل نیازمند حمایت استانی هستیم.


بیشتر بخوانید


حسینی اضافه کرد: سالانه ۲۲ هزار تن آبزیان در این استان تولید می‌شود، همچنین ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور در این استان به مرحله تولید می‌رسد.

وی با بیان اینکه تولید خوراک آبزیان باید به ۱.۵ میلیون تن در سال برسد، گفت: باید تقویت واحد‌های تولیدی در دستور کار قرارگیرد، زیرا تخصصی‌ترین کار در حوزه خوراک دام، خوراک آبزیان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: شورای راهبری شیلات به ریاست استاندار و ارگان‌های مرتبط در تعدادی از استان‌ها تشکیل شده است و پیشنهاد می‌شود که در چهارمحال و بختیاری نیز تشکیل شود تا بتوان به امنیت غذایی کمک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار