مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: دوره‌های مهارت آموزی به سمت سفارش محور بودن بر اساس مشاغل آینده و آینده مشاغل برنامه ریزی می‌شود.

آرش اخوان طبسی با اشاره به تلاش برای تغییر نظام آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: تلاش می‌کنیم آموزش‌های سفارش محور براساس مشاغل آینده و آینده مشاغل را تعریف و با آینده‌پژوهی برای چند سال آینده با نگاه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دراز مدت نیرو‌های کار مورد نیاز بازار را پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و تامین کنیم.


او درباره طرح‌های کهاد، نخلستان و توانمندسازی سربازان اظهار کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در دولت جدید طرح کهاد، مهارت‌آموزی ویژه توانمندسازی دانشجویان و طرح نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ابلاغ کرد؛ همچنین با تاکید رهبر انقلاب توانمندسازی سربازان به صورت جدی در حال پیگیری است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان مهارت آموزی در محیط واقعی کار را از برنامه‌هایی اعلام کرد که در سال‌های اخیر در اصفهان اجرا و به تازگی در کشور هم شروع شده است.


اخوان به مهارت آموزی در حوزه دانش بنیان هم پرداخت و افزود: افتتاح آموزشگاه صنایع پتروشیمی، شیمیایی و پلیمر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و فعالیت مدرسه کسب و کار با هدف جمع آوری ایده‌های خلاقانه و وصل کردن به سرمایه‌گذار و پیاده‌سازی ایده‌ها و کارآفرینی به منظور پرورش نخبگان مهارتی بوده است.


استان اصفهان ۵۴ مرکز و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دارد.
سالیانه ۲۰ هزار نفردر بخش دولتی و همین تعداد هم در بخش غیردولتی از آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.