آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی در کلشتاجان لاهیجان

آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر گیلان امروز همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر در لاهیجان برگزار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن ماه) در آیین اعطای ۱۵۸ هزار و ۵۵۵ برگه سند روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر گیلان که به صورت نمادین در روستای کلشتاجان از توابع شهرستان لاهیجان برگزار شد، گفت: مدیران دستگاه اجرایی به صورت جهادی در حال فعالیت هستند.

او با اشاره به اعطای بیش از ۹ هزار سند بنیاد علوی در گیلان افزود: هفته گذشته با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور سند بنیاد علوی که توسط رژیم پهلوی غصب شده بود، به دست روستاییان رسید و تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ سند برای مردم و روستاییان گیلان صادر شده است.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه بر ادامه‌دار بودن اعطای سند روستایی در استان گیلان گفت: اعطای ۴ هزار و ۸۸۶ سند روستایی در استان اقدامی بسیار مهم قابل تأمل است، زیرا منجر به تعیین تکلیف بخش اعظمی از اراضی روستایی شده است.

عباسی تصریح کرد: با افتخار روستا زاده ام و باید عمران و آبادانی در روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد که بر همین اساس کارگروهی توسط معاون عمرانی استانداری گیلان تشکیل و اعضای کارگروه به روستا‌ها رفته و مشکلات آن روستا در عرصه‌های مختلف را بررسی می‌کنند.

او تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در گیلان را یک اقدام موثر در کاهش تنش آبی دانست و افزود: در سال گذشته علیرغم کاهش بارش باران، قرارگاه جهادی مدیریت آب در این استان تشکیل و تصمیمات و اقدامات انجام شده در این قرارگاه سبب افزایش ۱۵ درصدی کشت برنج در این استان شد.

استاندار گیلان همچنین به تخصیص اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان به مناسبت دهه فجر انقلاب اشاره و تصریح کرد: کشور با تحریم همه جانبه توسط استکبار مواجه است، ولی این دولت با وجود تمامی این فشارها، بدهی‌ها و استقراض‌های بانکی را پرداخت و به سمت ساماندهی اقتصاد یارانه‌ای رفته است.

عباسی تکمیل برخی از پروژه‌های بزرگ عمرانی در استان گیلان را در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت دانست و افزود: امروز سالن استخر ورزشی فرهنگیان رشت بعد از ۱۸ سال افتتاح و، در هفته دولت پل کابلی آستانه اشرفیه بعد از ۱۳ سال تکمیل شد و در همین راستا آسفالت و نوسازی جاده سیاهکل به سنگر و تکمیل میدان گیل در دستور کار دولت در گیلان است.

از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۸۸۶ برگ سند روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گیلان اعطا شده است.

آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی در کلشتاجان لاهیجان

در پایان این آیین به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۰ برگ سند روستایی به اهالی روستای کلشتاجان از سوی استاندار گیلان اعطا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.