نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه زن و خانواده دو رکن اصلی جامعه هستند، گفت: زنان نقش اساسی در سازندگی خانه و خانواده دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف در استان افزود: خانه و خانواده رکن اساسی در مسایل تربیتی و سالم سازی جامعه و هدایت جامعه است و باید مسایل مشکلات موجود در خانه و خانواده‌ها شناسایی و برای رفع این مشکلات برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن خانه، خانواده و تحکیم بنیان خانواده را هدف قرارداده گفت: در حوادث اخیر نسل جوان و دانش‌آموزان و به خصوص زنان و دختران، دستمایه دسیسه دشمن قرار گرفت، اما در نهایت معاندان نتوانستند در این فتنه به موفقیت دست پیدا کنند و با شکست مواجه شدند.


بیشتر بخوانید


وی اظهارداشت: در این حوادث دشمن با استفاده از فضا‌های مجازی مسایل و نگرانی‌های را بوجود آورد که به فضل خدا ناکام ماند.

نکونام به بیداری و بصیرت زنان و به خصوص دختران نسل جوان در تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: رهایی خانواده‌ها و بی توجهی برخی والدین به خصوص مادران نسبت به تربیت فرزندان ودختران خود، مهم‌ترین عامل بروز برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که باید برای تحکیم بنیان خانواده از خانه شروع شود.

وی اظهارداشت: برای تحکیم بنیان خانواده باید با نفوذ در خانواده‌ها و زندگی اجتماعی، خانواده‌های دارای مشکل و پرمسئله را شناسایی و برای رفع آسیب فکری در خانواده‌ها برنامه ریزی انجام داد.

امام جمعه شهرکرد، به تغذیه فکری مادران و هدایت خانواده‌ها نسبت به مسایل اجتماعی و چگونگی تربیت نسل جوان تاکید کرد و گفت: برای هدایت دختران فریب خورده که به حجاب دهن کجی می‌کنند باید از تمام ظرفیت‌های ارتباط گیری از جمله امر به معروف، دوستی و رفاقت، صحبت کردن و ارتباط گیری درست، استفاده کرد.

وی ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت زینب کبری (س) گفت: زن درجامعه نقش تمام عیار متنی را ایفا می‌کند و می‌تواند مانند و همپای مردان نقش‌آفرینی متنی داشته باشد.

نکونام به تقویت باور‌ها وتوانمندی‌های زنان در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز در جامعه به خصوص در جامعه زنان به تقویت ارزش‌های ایمانی، بصیرت افزایی و معرفتی نیاز است تا بتوان در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف اجتماعی گام‌های موثری برداشته شود.

وی به پالایش اسمی سمن‌ها وتشکل‌های مردمی فعال در استان به عنوان یک ظرفیت مردمی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: شناسایی و رسمیت پیدا کردن سمن‌ها و تشکل‌های مردمی یک راهبرد برای استفاده از این ظرفیت‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار