مشاور رییس حوزه‌های علمیه کشور گفت: ساخت فیلم و سریال از زندگینامه علما از جمله کار‌هایی که می‌توان برای شناساندن مقام آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی به نسل جوان انجام داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یدالله شیرمردی در اولین همایش ملی آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی با اشاره به نقش روحانیت از صدر اسلام تا دوران رضاخان، گفت: مسئله علم و عالم مسئله اساسی در دین مبین اسلام است و در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و پیامبر اکرم (ص) فرمودند که علما وارثان پیغمبر هستند.

مشاور رییس حوزه‌های علمیه کشور افزود: یکی از اقدامات فرهنگی که می‌توان انجام داد ساخت فیلم و سریال از زندگینامه علماست و از جمله کار‌هایی که می‌توان برای شناساندن مقام آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکری به نسل جوان انجام داد ساخت سریال‌هایی درباره ایشان است چراکه شخصیت این عالم بزرگ فرا ملی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیرمردی با اشاره به اینکه بختیاری‌ها اولین قومی بودند که به تشیع در ایران پیوستند، افزود: بختیاری‌ها با تمام قوا پشتیبان علما بودند و نفوذ علما نیز بر ایل بختیاری بالا بود و ارتش قوم بختیاری در تمامی عرصه‌ها از علما دفاع می‌کردند و سپاه بختیاری بود که به فتوای علما تهران را فتح و مشروطه را بنیان‌گذاری کردند که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از صدر اسلام تا دوران رضا شاه، حوزه و دانشگاه از یکدیگر تفکیک نشده بودند، گفت: این حوزه با قدمت بیش از ۱۴۰۰ ساله شیعه، بزرگترین نرم‌افزار علمی را در جهان تولید کرده است، شیخ بهایی، ملا صدرا و آیت‌الله دهکردی جزو مفاخر علمی هستند و دانشمندان جهان باید در مقابل این افراد زانو می‌زدند.


بیشتر بخوانید


مشاور رییس حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اسلام به همه زمینه‌ها توجه کرده و در اسلام هر چیزی بهترین است، گفت: همه مردم به سمت اسلام می‌آیند و غرب هم با عقب نشینی از اصول خود در حال پناه بردن به سمت دین و مذهب است و در آینده شاهد خواهیم بود که اسلام دین اول این کشور‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرمردی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه جدا از یکدیگر نیستند و یک ریشه مشترک دارند، افزود: نباید بین این دو نهاد علمی جدایی بیفتد، علم بدون دین سودی نخواهد داشت و موجب خسارت به جامعه می‌شود و جدایی این دو از هم خطرآفرین است.

وی تاکید کرد: اساتید حوزه و دانشگاه باید در تربیت نسلی همانند این عالم گرانقدر تلاش نمایند چراکه جهان بشریت به امثال آیت‌الله دهکردی نیاز دارد و ضرورت دارد در این مسیر برنامه ریزی لازم و درست انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
فیلم زندگی آقای قرائتی رو بسازند،خیلی جالب و جذاب و آموزنده است.
آخرین اخبار