به مناسبت گرامیداشت دهه مباک فجر، ۴۵۰ برنامه اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

احمد فرهادی مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان از ثمرات انقلاب اسلامی است و در دوران پس از انقلاب اسلامی تعداد کتابخانه‌های استان رشد ۱۵ برابری داشته است.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی چهار کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری وجود داشت که این تعداد هم‌اکنون به ۵۶ باب کتابخانه نهادی و پنج پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای رسیده است.


بیشتر بخوانید


فرهادی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی از جمله شاخصه‌های ارزیابی توسعه، رشد و پیشرفت فرهنگی هر کشوری است و رشد کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش میزان مطالعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ باسوادی و گسترش طرح‌های محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری در سال‌های پس از انقلاب، زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ کتابخوانی در استان است.

فرهادی اظهار داشت: امسال اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری برای گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از ۴۵۰ برنامه مختلف تدارک دید که در هفت روز گذشته، نیمی از این برنامه‌ها در استان اجرا شده است.

وی گفت: برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «مِه و دود» در سطح اُستان، برگزاری آیین رونمایی از کتاب «فکه مشهد شهیدان» با حضور علی گرجی نویسنده کتاب به مناسبت سالروز عملیات والفجر مقدماتی از جمله برنامه‌های مهم این نهاد در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.