پروژه ۴۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا در شهرستان قائمشهر افتتاح شد.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران گفت:پروژه ۴۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا امروز در روستای کلاگر محله شهرستان قائمشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

او افزود:این پروژه در زمینی با مساحت مفید ۲۹۴ مترمربع دارای ۶ استخر هشت وجهی با استفاده از آب چاه و ظرفیت تولید ۴۰ تن ماهی قزل آلا احداث شده است که توانسته برای تعداد ۵ نفر هم شغل ایجاد کند.

کریم زاده میزان سرمایه گذاری این طرح را ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیان کرد که مبلغ ۲ میلیارد تومان آنرا مجری طرح و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن تسهیلاتی بوده که با حمایت شیلات، بانک در اختیار این سرمایه گذار قرار داده است.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان بهره گیری این پروژه از تجهیزات مکانیزاسیون ازقبیل دستگاه هوادهی ایرجت، اسپلش، درام فیلتر، مدیا و سیستم برگشت آب را ازدیگر ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت: دراین ۶ استخر ۲۴ هزار قطعه ماهی قزل آلا با اوزان مختلف در حال پرورش بوده که امیدواریم پس از طی فرآیند پرورش ماهی با اوزان مناسب بازاری و با کیفیت مطلوب تولید و به بازار عرضه شود.

او افزود:در مازندران حدود۳۷۰۰ واحد آبزی پروری فعالیت شیلاتی دارند که حدود۲۶۰ واحد آن در شهرستان قائمشهربا ظرفیت تولید ۵۳۰۰ تن انواع ماهیان پرورشی ازجمله ماهیان خاویاری، گرم آبی و همچنین سردآبی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.