آقای حمید رضا سیدی گفت: لیوان کترینگ هم قبل از انقلاب از کشورهای خارج وارد می شد، اما اکنون رادارهای هوایی هم در داخل کشور تولید می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور، برای شرکت فرودگاه ها ۲ وظیفه اصلی از جمله ساخت و توسعه نگهداری فرودگاه ها در روی زمین وناوبری هوایی در آسمان را قانون گذار تعریف کرده است .
او می گوید: یکی از اصول اساسی چه در فرودگاه ها و چه در هوا ایمنی است و اصل اول و دوم مقررات بین الملی قوانین کشوری ایمنی است.
سیدی گفت: ایمنی اولین وظیفه شرکت فرودگاه ها است و در راستای ماده ۳۷ کنوانسیون شیکاگو تدوین دستورالعمل نظام نامه توسط همکاران در حوزه ایمنی و قوانینی با یک کار فشرده کار گاهی تهیه شد.
او گفت:دستورالعمل اسناد حقوقی و ایمنی نوشته شده که امروز برای گرفتن گواهینامه فرودگاهی و شرکت فرودگاهها تقدیم می شود، دستورالعمل های که تقدیم می کنیم شامل ۳۲ دستورالعمل برای گرفتن گواهینامه فرودگاهی است.
سیدی گفت: برای گرفتن توسعه اقتصادی باید تعامل خوبی داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف را بررسی و تعامل کنیم و اگر براساس ضوابط بخواهیم اقدام کنیم آنها را باید در دستور کار خود قرار دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: آنچه که اتفاق می افتد آیتی کل صنعت هوایی را در برگرفته و زمانی که سیستم های جدید وارد می شود نیاز است شرکت های هوایی تجهیزات خود را به روز کنند.
سیدی گفت: روابط قرار دادها و ضوابط نباید یک طرفه باشد و این صنعت از روزی که شکل گرفته، ذاتا بین المللی و برگرفته از کنوانسیون شیکاگو بوده که مقررات داخلی هم بر همین اساس تهیه شده است.