تکمیل سد آقدکش نیازمند اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: برای تکمیل و بهره برداری کامل سد آقدکش به اعتبار حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز است.

سید محسن حسینی گفت: سال گذشته با سفر رییس جمهور به استان حدود ۳۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص داده شد و عملیات‌های اجرایی در دست اقدام با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

او افزود: تاکنون این طرح پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی داشته است و مقرر شده تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ کار‌های باقی مانده از جمله عبور کانال انحراف از جاده انجام شود.

سید علی حسینی نماینده مجری طرح سد آقدکش هم در این باره گفت: هدف اصلی از احداث سد آقدکش بر روی رودخانه گرگانرود در بالادست شهرستان آق قلا، مدیریت وکنترل سیلاب وانحراف آن از بستر اصلی رودخانه گرگان رود، استفاده بهینه از آورده سیلابی گرگانرود از طریق انحراف و ذخیره در مخازن، تامین آب صنعت وکشاورزی منطقه، توسعه آبزی پروری و گردشگری است.

او افزود: این سد شامل ۴ بخش عمده واصلی شامل سیستم انحراف سیلاب و سدانحرافی آقدکش و تاسیسات حفاظتی پایین دست، سیستم انتقال و پخش سیلاب و تاسیسات جانبی، سیستم ذخیره سازی و کنترل سیلاب مخزن آق قلا و تاسیسات انتهای طرح بر روی رودخانه گرگانرود و پایین دست شهر آق قلا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار