جاذبه‌های شهری مازندران در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری معرفی می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۱۷ شهرداری مازندران جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری خود را در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به نمایش گذاشتند.

او از معرفی و حضور هنرمندان و صنعتگران ۲ شهر ملی جاجیم آلاشت، متکازین بهشهر و روستای ملی حصیر بابل در این نمایشگاه خبر داد و افزود: بخشی از ظرفیت‌های مازندران در زمینه صنایع‌دستی در قالب ده غرفه در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به نمایش درآمده است.

برزگر از حضور شهرداری‌های شهر‌های گزنک، رینه، امامزاده عبدالله و بهمنیر که ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری دارند و در این نمایشگاه به‌عنوان بازار جدید فرصت‌های خود را ارائه کردند یاد کرد و گفت: توسعه گردشگری در یک شهر نیازمند همکاری شهرداری‌ها است و بدون حمایت این نهاد نمی‌توان از ظرفیت‌های شهری، جاذبه گردشگری ساخت، خوشبختانه شهرداری‌های برخی از شهر‌های مازندران نسبت به این مهم حساس شدند و برای ارائه ظرفیت‌های محلی و ورد آن‌ها به چرخه اقتصادی شهر برنامه دارند.

او افزود: رویکرد گردشگری و توجه ویژه به آن توسط شهرداران، باعث می‌شود شهری زیبا، جذاب، سرزنده و پویا داشته باشیم.

برزگر گفت: تحول شهری و متعاقب آن تحول اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی در شهر‌ها بدون توجه به مقوله ارزشمند و مهم گردشگری امری نشدنی است.

او با اشاره به اینکه بخش‌های تعریف شده در شهرداری‌ها نشان دهنده وظیفه مهم این نهاد عمومی در توسعه گردشگری است، افزود: کوتاهی در این زمینه نتیجه‌ای جز اتلاف ظرفیت‌های شهر و از بین رفتن فرصت درآمد بیشتر برای شهر و مردم نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.