رئیس جمهور اوکراین در پارلمان انگلیس از کشورهای جهان خواست به کی‌یف جنگنده‌های پیشرفته بدهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در دومین سفر خارجی خود از زمان آغاز جنگ با روسیه، امروز (چهارشنبه) به انگلیس سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در سخنرانی خود در پارلمان انگلیس خطاب به نمایندگان این کشور گفت: من هر کاری که بتوانم برای متقاعد کردن رهبران جهان به کار خواهم بست تا آن‌ها جنگنده‌های پیشرفته به اوکراین به منظور مقابله با حمله روسیه اعطا کنند.

زلنسکی سپس با اشاره به چارلز، پادشاه انگلیس که یک خلبان آموزش دیده جت است، افزود: ما در اوکراین به همه خلبانان به چشم پادشاه نظر می‌کنیم، زیرا شمار خلبانان در کشور ما بسیار کم است و آن‌ها بسیار ارزشمند هستند.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه در یک حرکت نمادین یک کلاه خلبانی را به لیندسی هویل، رئیس مجلس عوام تقدیم کرد که حاوی این پیام بود: ما آزادی داریم؛ برای حفاظت از آن به ما بال بدهید!

انگلیس تنها کشور غربی است که اعلام کرده است آمادگی دارد هرگونه تجهیزات نظامی را که اوکراین نیاز دارد در اختیار این کشور قرار دهد. با این حال، سایر کشور‌های غربی از جمله آلمان، آمریکا و فرانسه نظر متفاوتی در این زمینه دارند.

آلمان تا چندی پیش با ارسال تانک‌های پیشرفته خود به اوکراین مخالف بود. فرانسه نیز ارسال تسلیحات پیشرفته به کی‌یف را منوط به عدم استفاده از آن‌ها در عملیات تهاجمی در خاک روسیه کرده بود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز صراحتاً اعلام کرد واشنگتن جنگنده‌های اف ۱۶ در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد.

کشور‌های غربی از آن بیم دارند که ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین و استفاده کی‌یف از این تسلیحات علیه قلمرو روسیه باعث خشم مسکو و تشدید تنش‌ها میان اعضای ناتو و این کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
ای مردک تلقک که دزد را به خانه آوردی وهمسایه را بر علیه خودت شوراندی حالا مثل خر تو گل ماندی یک فکری کن با همسایه ات کنار بیا والا ۲۰ سال جنگ میکنی جز ویرانی چیزی بدست نمی آوری دلخواه آمریکا را بدست آوردی فقط
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
زلنسکی تو چرا برای بدست آوردن اف-16 که خلبانش را هم نداری کارخانه تولید پهپاد را در لیتوانی آتش زدی؟ مگر کرم داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
احمقها جمع شدند کنار یک حوض که یکی داره خودکشی میکنه همه باهم غرق خواهند شد بیچاره مردم بی گناه اوکراین که چوب حماقت این ها را میخورند
آخرین اخبار