در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی و تدوین پیک های نوروزی دانش آموزان به زودی و به صورت جدید

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تعطیلات نوروز بیشتر به جنبه‌های مهارتی دانش آموزان می‌پردازیم.

معصومه نجفی پازوکی، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه‌های اخیر دانش آموزان در تعطیلات نوروز تکالیفی را می‌نوشتند که به پیک بهاری معروف بود؛ اما امروزه وزارت آموزش و پرورش بیشتر به جنبه‌های مهارتی از جمله کتابخوانی، تحلیل یک ویدئو، گزارش نویسی و خاطره نویسی دانش آموزان می‌پردازد. البته هنوز پیک بهاری را تدوین نکرده‌ایم و به زودی پیک‌های نوروزی را به صورت جدید طراحی خواهیم کرد.

او با بیان این که کودکان کار شناسنامه دار بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند؛ ادامه داد: ما با معاون اول رئیس جمهور رایزنی‌های داشته ایم و قرار شده است اعتبارات مورد نیاز در خصوص کودکان کار به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شوند. 

وی افزود: مدارس ابتدایی کمبود مربی تربیت بدنی دارند؛ اما با توجه به تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، آلودگی و برودت هوا ما برای جلوگیری از چاقی کودکان  اقداماتی همچون افزایش زنگ ورزش را انجام داده‌ایم. معاونت تربیت بدنی کمک‌های فراوانی از جمله ایجاد زمین ورزش در مدارس کرده است.

به گفته نجفی  پازوکی، چینش معلم تربیت بدنی از متوسطه است.

او گفت: ما در حال رایزنی هستیم تا این چینش از مدارس ابتدایی آغاز شده و مشکل کمبود معلم تربیت بدنی رفع شود و از چاقی مفرط دانش آموزان جلوگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار