رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: به منظور تعادل در بازار گوشت قرمز استان، تاکنون ۵۰۰ تن گوشت منجمد با تخصیص مبلغ ۶۰ میلیارد تومان یارانه در بازار استان توزیع شده است.

سیدعماد شاهرخی رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان در جشنواره عشایر لرستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای مردم ما عزت و توانمندی را به ارمغان آورد و این ندای حق طلبی به تمام جهان صادر شد.

او افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تنها یارانه‌ای که بابت خرید گندم از کشاورز خرید کردیم آرد را با نرخ هرکیلوگرم ۷۰۰ تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهیم و یارانه‌ای که از این بحث دولت تأمین می‌کند فقط در لرستان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه نان است.

شاهرخی بیان کرد: در حال حاضر گوشت منجمد از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

او ادامه داد: در فصلی که گوشت ارزان بود دولت آن را از دامدار به قیمت هر کیلوگرم ۲۰۵ هزار تومان خریداری کرد و اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۱۵۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار داده که تاکنون ۵۰۰ تن توزیع شده و یارانه‌ای که به آن اختصاص یافت ۶۰ میلیارد تومان بود و ۵۰۰ تن گوشت قرمز دیگر نیز در راه است.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان درخصوص احداث گلخانه‌ها در استان، عنوان کرد: کل گلخانه‌های استان تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار بود، اما از ابتدای دولت تا امروز ۳۵ هکتار گلخانه به ظرفیت استان اضافه شده است.

شاهرخی بیان کرد: دولت تلاش زیادی انجام داده که اقدامات ویژه‌ای در حوزه بخش کشاورزی انجام دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امسال چهار برابر سال قبل کشت دانه‌های روغنی را در استان داشتیم و درخصوص جهش ادوات تولید نیز سه برابر سال قبل ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار داده شد.

او افزود: بخش کشاورزی ریسک پذیر است و توصیه ما به همه کشاورزان و دامداران بیمه کشاورزی است.

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.