هشتمین روز از جشنواره چهل و یکم فیلم فجر با اکران دو فیلم سینمایی با محوریت دفاع مقدس در پردیس سینمایی ملت اکران شد.
فیلم سینمایی «های پاور» به کارگردانی هادی محمد پور و تهیه کنندگی مهدی عظیمی و اباذر جوکار با حضور عوامل این فیلم در پردیس سینمایی ملت اکران شد.
در نشست خبری این فیلم کارگردان، تهیهکنندگان، بازیگران، نویسنده و مدیر جلوههای بصری حضور داشتند.
مهدی عظیمی تهیهکننده هایپاور با حضور در نشست خبری این فیلم گفت: در فیلم قهرمان یکی از برجستهترین فاکتورهایی است که میتواند در سینما با بیننده ارتباط برقرار کند و حال آن را خوب و احساس آن را تغییر دهد.
وی ادامه داد: قهرمان یکی از ضرورتهای فیلم سینمایی است. در دفاع مقدس و سالهای انقلاب اسلامی قهرمانان بسیاری داریم ک حتی اسم آنها را نمیدانیم که جوانان و نوجوانان و مردم باید آن ها را بشناسند.
هادی محمدپور کارگردانهای پاور گفت: اگر اهالی رسانه و خبرنگاران نباشند هیچ فیلمی چه خوب و چه بد به نتیجه نمیرسد. فقط من اول کار یک خواهش داشتم باتوجه به اینکه چند روز است پوشش جشنواره با شما خبرنگاران است به عنوان برادر کوچک اگر ارزش قائل باشید به مردم شهرم خوی برای هوای سردی که در آنجا حاکم است یک درخواست کمک داشته باشید.
وی در ادامه بیان کرد: شخصیت شهید ستاری و فیلم ساخته شده پروژه سنگینی بود یا باید کاری را نکرد یا باید پی آن را بر بدن زد. همچنین کار سخت بود، ولی خداراشکر از کار خودم راضی هستم.
امیرشایان مهر نویسندههای پاور گفت: این فیلم ایده من نبود و من کار را سفارش گرفتم؛ من این کار را همانند دیگر کارها سفارش گرفتم. قرار بود یک درام تاریخی باشد و یک موقعیتی از جنگ روایت بشود که شهید ستاری در آن نقش کلیدی دارد، اما ما نمیتوانستیم ایشان را محور قرار دهیم. ایده این بود که شهید ستاری محور باشد، ولی بعد تصمیم گرفتیم فیلم اینگونه نباشد.
اتابک نادری بازیگر نقش شهید ستاری گفت:همانطور که تکلیف بود در فیلم باشم به اینجا آمدم. من همیشه برای تئاتر و بازی در تئاتر و سینما کارم با عشق بود که همچنان ادامه دارد.
فرزاد حسنی بازیگر فیلمهای پاور گفت: برای ارتش جمهوری اسلامی ایران من بدون اینکه یک نه بگویم سریعا کار را قبول کردم حتی اگر حجم کار از این هم کمتر بود باز هم در خدمت دوستان بودم.
هادی محمدپور کارگردان این فیلم گفت: ملاک فیلم نقش پدافند و عمیلات والفجر هشت بود و آن هم نه به طور کلی، زیرا این عملیات وسیعی بود و ما نمیتوانستیم این حجم را کار کنیم.
جوکار تهیه کننده این اثر عنوان کرد: خالق این ایده شهید ستاری بود و ما بر روی ایده تمرکز کرده بودیم؛ تلاشمان این بود دیالوگهایی که واقعا اتفاق میافتد را تکرار و موضوعاتی را در آینده کار کنیم که از دیدگاه سینمایی و پدافندی قوت خود را داشته باشد.
«اتاقک گلی» کاری از محمد عسگری به تهیهکنندگی داوود صبوری است که در روز گذشته برای اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت اکران شد.
نشست مطبوعاتیِ این فیلم سینمایی «اتاقک گلی» با حضور داوود صبوری تهیهکننده، محمدعلی عسگری کارگردان، پدرام کریمی نویسنده، حسن نجفی مدیر جلوههای ویژه بصری، محسن خدابخشی طراح صحنه، فاطمه صفری طراح لباس برگزار شد.
حمد عسگری کارگردان فیلم اتاقکهای گلی گفت: قهرمان باید در فیلم از جنس خود مردم باشد، در این فیلم تمام تلاش بر این بود.
وی ادامه داد: بشر به دنیا آمده است که آرامش ایجاد کند، اما اتفاقاتی رخ میدهد که زندگی تغییر میکند. در این فیلم کاراکتر تلاش میکند اهالی روستا و خانواده اش را نجات دهد و وقتی میداند که موفق نمیشود به سراغ اتحاد برای نجات همه اهالی است.
پدرام کریمی نویسنده این اثر گفت: مفاهیمی که در این فیلم وجود دارد مفاهیم ابدی است، ما اگر میخواستیم داستان را از جلوتر شروع کنیم باید از دو کوهه آغاز میکردیم، اما زمان این فیلم به ما اجازه نمیداد.
عسگری درباره انتخاب بازیگران ناشناخته و مستعد گفت: در تمام فیلمها تلاش بر این بود بازیگرانی را انتخاب کنم که با استعداد باشند. اعتقادم بر این است که مجموعهای از عوامل فیلم را شکل میدهند.
وی افزود: در خصوص پایان فیلم گفت: مثل خیلی از فیلمنامهها پایان نامههای مختلفی برای این فیلم نوشته شده بود، اما این پایان برای این فیلم انتخاب شد و اتفاق نظر بر این بود که این فیلم پایان درستی دارد.
پدرام کریمی توضیح داد: کار منافقین در عملیات مرصاد را اگر میخواستیم نشان دهیم بیشتر از اینها خشونت را باید به نمایش میگذاشتیم و خیلی این موضوعات را تعدیل کردیم. تصمیم بر این بود که دوربین به سمت منافقین نرود. آقای صبوری خودش در این صحنهها حضور داشتند، برای تهیه این فیلم با حدود ۱۵۰ نفر از این افراد مشورت شده بود.