تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در یک سال و نیم که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد در حوزه فرهنگ و ارشاد اهداف تعیین شده محقق شده است.

محمد مهدی اسماعیلی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان قزوین گفت:در دولت ما شعار نمی‌دهیم، کارنامه ارائه می‌کنیم، تحولی که در همین جشنواره فیلم فجر امسال اتفاق افتاده جمع کردن حواشی آن بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال دو فیلم بیشتر از سال‌های قبل به جشنواره ارسال شده و تنها ۶ فیلم در مورد فرماندهان است. روایاتی از دوران جنگ تحمیلی که امسال تبدیل به فیلم شده است در طول چهار دهه مغفول مانده بود و ما هنر فرهنگ را در راستای جهاد تبیین بکار گرفتیم.

اسماعیلی اظهار داشت: وظیفه ما در حوزه فرهنگ و هنر تصدیق دستاورد‌های این انقلاب است. در همه تولیدات هنری تغییر متن صورت گرفته است در حالیکه ما با بحران متن روبرو بوده ایم. در این زمینه بیش از صد هزار نفر تربیت شده و وارد خط فرهنگ و هنر شده اند.

وی تاکید کرد: فضای فرهنگ و هنر در حال آماده سازی برای دستیابی به اهداف انقلاب است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین هم در این دیدار گفت: با شرایط ویژه دهه فجر امسال، حوزه فرهنگ و هنر اقدامات شایان توجهی داشته که چرخشی به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد توطئه و آشوب در جامعه دشمن در حوزه فرهنگ و هنر نقشه کشیده بود که با مدیریت صورت گرفته با همراهی مردم نقش برآب شد.

استاندار گفت: در استان نیاز به ایجاد شورای تأمین فرهنگی احساس می‌شود که چارچوب‌های آن در دست بررسی است. ایجاد شهرک تولید محتوا هم جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که در حال پیگیری ایجاد آن هستیم و در این راستا اوقاف و امور خیریه هم پیشرو بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این دیدار گفت: کشتی انقلاب با گذشت ۴۴ سال کاملا ثبات پیدا کرده و جهانیان باید استقرار آن را بپذیرند، با مدیریت امید است که به آرمان‌های تعیین شده برسیم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: فضای کاری در وزارت فرهنگ و ارشاد متاسفانه آلوده به نگاه غیر دینی بود که با استقرار دولت جدید به سمت جهان بینی اسلامی برگشتیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: بر اساس قرآن، فرشتگان بر دل مومنان و شیاطین بر دل ستمگران نازل می‌شوند و همین ستمگران، یاس و ناامیدی را به مومنان القا می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس عبارات قرآنی، به مومنان توصیه شده در راهی که پیش گرفتید استقامت داشته باشید و در دو راهی تردید نکنید تا ریشه فاسدان برچیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به دستگاه‌های فرهنگی توصیه کرد در پیشبرد برنامه با سازمان‌های هم‌راستا، هم افزایی داشته باشند تا هزینه‌ها به حداقل برسد و برآیند کار‌ها بیشتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار