مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طی امسال ۵۶ میلیاردتومان زکات در استان خوزستان جمع آوری شده است.

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان گفت: خوزستان از ظرفیت کشاورزی خوبی برخوردار است، فرهنگ پرداخت زکات را نهادینه کنیم می‌توان با پرداخت زکات، بسیاری از مشکلات و کمبود‌ها را در جامعه برطرف کرد.

 او می گوید: در بحث محرومیت زدایی تهیه جهزیه برای نیازمندان، درمانی، توانمندسازی خانواده ها، معیشت بوده همچنین در بحث عمرانی احداث تعمیر مسکن مساجد و... از جمله موارد مصارف زکات در استان خوزستان است.

شیبه گفت: از جمله موارد این تبلیغ زکات این بوده که مودیان زکات حس خوب زکات دادن را به دیگران منتقل و اطرافیان را تشویق به این امر کنند، مبلغین دینی و زکات هم، برکات فراوان و زیبایی‌های این فریضه دینی را برای مردم تبیین و به مردم این آگاهی را بدهند که پرداخت زکات پیشرفت کشور و محرومیت‌زدایی را در پی دارد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: با تدبیر بسیار ارزشمندی که در مجموعه حوزه مشارکت‌های مردمی و حمایت‌های ریاست کمیته امداد کشور صورت گرفت، برای اولین بار در تاریخ شروع فعالیت شورا‌های زکات، همایش علمی و تکریمی زکات در خوزستان و در زمینه ترویج و توسعه این فرهنگ و فریضه الهی و سنت حسنه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.