رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی اقدام به انتشار محتوای نامتعارف در پخش زنده اینستاگرام می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: طی پایش فضای مجازی از سوی تیم رصد پلیس فتا، کارشناسان پلیس فتا شهرستان اندیمشک با صفحه اینستاگرامی مواجه شدند که در آن شخصی اقدام به پخش زنده با موضوعات مجرمانه غیراخلاقی می‌کرد، این موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او می گوید: کارشناسان پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی گرداننده صفحه اینستاگرامی مورد نظر را شناسایی و با ‏هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ حسینی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد اما با مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی جمع آوری شده از سوی کارشناسان این پلیس ضمن اعتراف انگیزه خود را بالا بردن تعداد دنبال کننده بیان کرد.

این مقام مسئول ضمن معرفی متهم به دادسرا هشدار داد: انتشار هرگونه محتوای مستهجن در فضای مجازی جرم است و پلیس فتا طی رصد شبانه روزی مجرمین را شناسایی کرده و با آن‌ها برخوردی جدی خواهد کرد.

رییس پلیس فتا استان خوزستان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارید و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس‎ cyberpolice.ir ‎ و بخش مرکز فوریت‌های ‏سایبری گزارش دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار