با حضور وزیر کشور؛

360طرح شهری و روستایی هرمزگان به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر کشور ۳۶۰ طرح در حوزه‌های عمران شهری و روستایی هرمزگان به صورت متمرکز و ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

در این آیین ۳۶۰ طرح با ارزش ۹۸۰ میلیارد تومان به تفکیک ۱۲۹ پروژه عمران شهری با اعتبار ۷۶۶ میلیارد تومان و ۲۳۱ پروژه نیز در حوزه روستایی به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از موزه مردم شناسی و خانه صنایع دستی روستای سهیلی قشم به نمایندگی از طرحهای حوزه روستایی مهمترین بهره‌برداری بود.

همچنین  ۴۰ طرح آسفالت معابر شهری به حجم یک میلیون متر مربع آسفالت در سراسر استان با میزبانی شهرستان بستک به بهره‌برداری رسید.

در شهرستان میناب نیز ۹ طرح ر حوزه کنترل دفع آب‌های سطحی به طول ۲۰ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۲۵ پارک محله‌ای در ۹ شهرستان به میزبانی شهرستان حاجی آباد و بهره‌برداری از یک پروژه شهری به ارزش ۲۰ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت مولد‌سازی اموال مازاد شهرداری بندرخمیر از جمله گزیده طرح‌هایی بود که به نمایندگی از سایر پروژه‌ها افتتاح شد.

25طرح شهری در شهر بندرعباس نیز به بهره‌برداری رسید.

شهردار بندرعباس در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: برای این طرح‌ها در مجموع ۳۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مهدی نوبانی افزود: بهره برداری از بوستان آزاد شهر، بهره‌برداری از زمین ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال واقع در سه راه برق، پل معلق در کوهستان پنجه علی، پارک‌های محله ای، آسفالت محلات، تلویزیون اینترنتی شهرداری و بهسازی پارک مهرگان از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

وی گفت: ساخت ۴۰ متر تونل نور در خیابان دانشگاه، بهره برداری از نمایشگاه دائمی صنایع دستی در پارک دولت، اصلاح هندسی برای گشایش گره‌های ترافیکی، بازگشایی خیابان ۲۰ متری در ۱۳ هکتاری، ساخت حوض خشک، زیرسازی‌های آسفالت سطح شهر و ورودی آن و ساخت پیست دوچرخه سواری پارک جنگلی در محله آزادشهر از طرح‌های دیگر است.

شهردار بندرعباس افزود: طرح پل معلق به طول ۲۶۰ متر و ۸۵ متر ارتفاع، با اعتبار ۳ میلیارد تومان در پارک پنجه علی قرار دارد.

نوبانی گفت: زیپ لاین یکی دیگر از طرح‌های دهه فجر است که در پارک کوهستانی پنجه علی قرار گرفته است.
زیپ لاین فعالیتی در گروه تفریحی و هیجانی است که برای انجام این تفریح طناب مخصوص بین دو نقطه وصل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.