ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: ۲ دستگاه آشکارساز گمرکی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر اقتصاد در مرز دوغارون افتتاح شد.

جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: این ۲ دستگاه نظارتی که به همت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید شده اند، با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر امور اقتصادی و دارایی به بهره برداری رسید.

او افزود: برای هرکدام از دستگاه‌های آشکارساز (ایکس ری) مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که در مدت یک سال نصب و راه اندازی شد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: هریک از این دستگاه‌ها ظرفیت اسکن روزانه ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی را به صورت همزمان دارد و موجب سهولت در تردد‌ها می‌شود.

جعفری بیان کرد: باتوجه به اهمیت مرز زمینی دوغارون و تردد روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون میان ایران و افغانستان، توسعه امکانات نظارتی ضرورت دارد و این دستگاه‌های آشکارساز باعث کاهش توقف ها، بالابردن دقت ارزیابی و افزایش سرعت انجام امور گمرکی خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین در گمرک‌های سرخس و لطف آباد دستگاه‌هایی وجود دارد و در آینده در هریک از این گمرک‌ها نیز یک دستگاه دیگر راه اندازی می‌شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تاکید کرد: دوغارون یکی از پنج گمرک برتر اقتصادی کشور است و به علت همجواری با کشور افغانستان و فاصله ۱۲۰ کیلومتری با شهر هرات، مهمترین معبر کالا‌های صادراتی ایران به این کشور همسایه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.