اداره کل هواشناسی استان سمنان به دلیل فعالیت سامانه بارشی و نفوذ توده هوای سرد، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و کولاک هشدار نارنجی (احتمال خسارت گسترده) اعلام کرد.

مسوول واحد پیش بینی اداره کل هواشناسی ابراز داشت: هشدار نارنجی این اداره کل مربوط به کاهش ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد دما، مه‌آلودگی با شدت بیشتر در مناطق شمالی و کوهستانی استان سمنان، وزش باد به نسبت شدید، کولاک و ماندگاری هوای سرد است.

نادیا میرشجاع تصریح کرد: هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان مربوط به امروز (پنجشنبه) تا اواخر وقت جمعه بیست و یکم بهمن است.

مسوول واحد پیش بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به احتمال لغزندگی، کولاک و یخبندان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گفت: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان، و اختلال در تردد محورها و گردنه‌های برف‌گیر، در لغزندگی معابر، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، از مخاطرات این سامانه جوی در استان است.

وی ابراز داشت: آمادگی راهداری و حضور سازمانهای مربوطه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لاروبی آبراه ها و جوی ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، و مدیریت مصرف حامل های انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان تا پایان هفته است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.