کارشناش تاریخ شناسی گفت: مردم مشهد در صحنه‌ی استقبال از ورود امام خمینی به وطن حضور پرشور داشتند.

بهزاد چوپان کار کارشناش تاریخ شناسی گفت: جدا از وقایع و اتفاقاتی که در مشهد در جریان انقلاب صورت گرفته بود و نیز اقداماتی که باعث ایجاد موج‌های انقلابی در فضای کشوری شده بود باز هم این مردم پر شور در صحنه برای استقبال از ورود امام خمینی به وطن بنا به دستور کامل کشوری که شهر‌ها باید برای ورود و حضور حضرت امام خمینی و پیروزی انقلاب آماده باشند.


او افزود: مردم صورت بسیج عمومی به خیابان‌ها آمدند و شروع به نظافت کردند و خیابان ها، مساجد، مراکز اجتماعی مثل بازار ها، ادارات و سازمان‌ها همه آذین بندی کردند تا به نحو شایسته ورود حضرت امام خمینی را به وطن در تاریخ رقم بزنند.

کار شناس تاریخ شناسی ادامه داد: در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ که نیروی هوایی و همافران در تهران به دیدار امام رفتند و همگی یکپارچه به ایشان احترام گذاشتند و بخشی از تاریخ انقلاب شد، در مشهد نیز با رژه ارتشیان و نیرو‌های نظامی در سطح شهر ابراز وفاداری و همراهی و بیعت با انقلاب به تصویر کشیده شد.

چوپان کار بیان کرد: در جریان انقلاب حضور بانوان اعم از شرکت در راهپیمایی، پخش اعلامیه و موضوعات مختلف به اضافه‌ی نظافت و آماده سازی شهری به اندازه‌ی پر رنگ بوده است.

او تصریح کرد: وجود حرم آقا علی بن موسی الرضا که قبل تپنده‌ی مشهد است و رهبران خوب انقلابی همچون امام خامنه‌ای، شهید هاشمی نژاد، شهید کمیاب و وجود. بیوت علما و اینکه مشهد شهری مذهبی است باعث شده است که موضوع پیروزی انقلاب بعد از تهران پیشرو‌ترین شهر باشد.

کار شناس تاریخ شناسی تاکید کرد: حرم حضرت آقا علی بن موسی الرضا در طول جریان انقلاب اسلامی یک پایگاه اصلی و اولیه برای تجمع، گرد هم آمدن، سخنرانی و بیانیه‌ها بوده است در صحن موزه (شبستان امروزی) و در بخش‌هایی از فضایی که امروز صحن پیامبر اعظم است.

چوپان کار اظهار کرد: در واقع اخبار انقلابی از این مکان به مردم مشهد و از طریق زائران و مسافران نیز به سایر شهر‌ها اطلاع رسانی می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار