معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آخرین آمار ۹۷ درصد جمعیت استان هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند که این آمار با میانگین کشوری برابری دارد.

یاسر خسروی گفت: در آخرین سرشماری قبل از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۵ نزدیک به ۳۶ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد بودند که در آخرین سرشماری در سال ۹۵ این تعداد به ۹۴ درصد رسید و رشد حدود ۵۸ درصد باسوادی در استان را داشتیم و طبق برآورد نهضت سوادآموزی این رقم درسال گذشته به ۹۶.۸۱ درصد رسید.

وی افزود: براساس آمار سرشماری سال ۱۳۵۵ از مجموع جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان که ۲۱۰هزار و ۹۰۰ نفر بودند، ۷۶هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۳۶.۱۸ درصد جمعیت استان باسواد بودند و این آمار در سرشماری سال ۹۵ از جمعیت ۶۱۲ هزار و ۹۴۹ نفری این گروه سنی ۵۷۶ هزار و ۴۵ نفر که معادل ۹۴ درصد جمعیت است، باسواد شدند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، وضعیت باسوادی گروه سنی ۶ سال و بالاتر استان در سرشماری ۱۳۵۵ در استان از جمعیت ۳۰۳ هزار و ۸۰۰ نفری، ۱۰۸هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۳۵.۶۵ درصد جمعیت هدف باسواد بودند که این آمار در سال ۹۵ از جمعیت بیش از ۸۳۷هزار و ۱۳۸ نفر، ۷۰۹هزار و ۷۵ نفر معادل ۸۴.۴۷ درصد باسواد شدند.

خسروی افزود: هم‌اکنون درصد باسوادی در گروه سنی بالای ۶ سال ۸۸.۱ درصد است که این آمار در سطح کشوری ۹۰.۵ درصد است و استان از سطح میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی یک جریان متعالی برگرفته از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و نقطه عطف در ساماندهی آموزش‌های مورد نیاز بی‌سوادان و کم‌سوادان و بزرگسالان جامعه و سنگ بنای رشد و توسعه جامعه است، گفت: برای ارائه آموزش به تنها افراد باقی مانده بی‌سواد و کم سواد استان تفاهمنامه‌های با کمیته امداد امام، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، معاونت بهداشت، سپاه، ستاد اقامه نماز، صدا و سیما، امور عشایر و بنیاد حفظ ارزش‌ها منعقد شده است.

به گفته وی، به منظور توسعه فرهنگ سواد و سوادآموزی برنامه‌های مختلف از جمله طرح خواندن با خانواده، حلقه کتاب خوانی، آموزش مهارت و حرفه‌ای، توزیع بسته‌های تشویقی، طرح نماز کلید بهشت، ایجاد مراکز یادگیری محلی و ارائه مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی، مهارت‌های اجتماعی به سوادآموزان ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار