مراکز خرید، جاذبه جدیدی برای سفر به گلستان

توسعه برخی فروشگاه‌های پوشاک و مراکز خریدی نظیر پارچه در گلستان در کنار تاریخ و طبیعت آن به جاذبه‌ای جدید برای سفر به گلستان تبدیل شده است.

استان گلستان در حاشیه جنوب شرق دریای خزر قرار دارد و به سرزمین آبشارها، دریاچه‌ها، روستا‌های ییلاقی و پارک‌های جنگلی شهره است.

آبشار کبودوال بلندترین آبشار خزه‌ای ایران با ۱۲ متر ارتفاع، پارک ملی گلستان در منتهی‌الیه شرق البرز به عنوان بزرگ‌ترین پارک طبیعی ایران و ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، میل گنبد کاووس به عنوان بلندترین برج تمام آجری جهان، پارک جنگلی ناهارخوران گرگان با قدمت بیش از ۴۰ میلیون سال و گورستان و زیارتگاه خالد نبی تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های جذب گردشگر در گلستان محسوب می‌شود.

در کنار جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی گلستان وجود شهرک صنعتی ساخت مبل در روستای عطا آباد شهرستان آق قلا، بازارچه فروش پارچه در روستای ۵ پیکر شهرستان بندرترکمن در کنار بازارچه ساحلی بندرترکمن و بازارچه مرزی اینچه برون به عاملی برای جذب گردشگر بیشتر در استان تبدیل شده است.

تعدادی از راهنمایان تور گردشگری گلستان از استقبال گردشگران سایر استان‌ها برای شرکت در تور خرید ویژه استان گلستان خبر می‌دهند.

مراکز خرید، جاذبه جدیدی برای سفر به گلستان

مسعود خواجه یکی از این راهنمایان گردشگری گلستان در این باره می‌گوید: وجود تعدادی از فروشگاه‌های پوشاک معروف در استان گلستان و شهر گرگان موجب شده افرادی که در قالب تورگردشگری به گلستان سفر می‌کنند تقاضا می‌کنند برنامه بازدید و خرید حضوری از این فروشگاه‌ها هم در برنامه تور گنجانده شود.

او افزود: مشاهدات ما از استقبال گردشگران نسبت به خرید از مراکزی همچون ۵ پیکر و بازارچه ساحلی بندرترکمن نشان می‌دهد استان گلستان می‌تواند با رونق مراکز فروش علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از این ظرفیت هم برای رونق اقتصادی استان بهره ببرد.

رئوف خواجه که یکی از فروشندگان پارچه در روستای پنج پیکر شهرستان بندرترکمن است، می‌گوید: بیشترین مشتریان ما از استان مازندران برای خرید پارچه به این جا مراجعه می‌کنند و اخیرا هم چند گروه گردشگر از شهر مشهد برای خرید پارچه به اینجا آمده بودند.

او‌افزود: مغازه داران روستای پنج پیکر برای جذب مشتری تبلیغات خاصی نداشتند و قیمت مناسب پارچه در کنار تنوع رضایت خریداران را به همراه داشته و همین امر موجب شده خریداران، این روستا را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

یکی از فروشندگان پوشاک در گرگان هم گفت: با رونق صفحه فروشگاه بر بستر فضای مجازی شاهد حضور خریدارانی هستیم که از استان‌های مجاور برای خرید حضوری به فروشگاه می‌آیند.

این فروشنده گفت: گاهی برخی مشتریان از ما تقاضا می‌کنند تا حتی روز‌های تعطیل هم اقدام به باز کردن فروشگاه کنیم تا بتوانند برای خرید مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.