تخفیف برق برای مناطق جنوبی کرمان اعمال می‌شود

وزیر نیرو گفت: اعمال تعرفه تخفیف برق زمستانی پنج شهرستان جنوبی استان کرمان، مطابق با استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

علی اکبر محرابیان در نشست مشترکی که شامگاه پنجشنبه با نماینده پنج شهر جنوب استان کرمان در مجلس، استاندار کرمان، فرمانداران پنج شهرستان جنوبی و برخی از مسئولان حوزه نیرو داشت، اعلام کرد: اعمال تعرفه تخفیف برق زمستانی پنج شهرستان جنوبی، این خواسته مردم جنوب کرمان بار‌ها مطرح شده بود که با موافقت وزیر نیرو یک قدم با نهایی شدن فاصله پیدا کرد.

فرمانداران و مدیران عامل حوزه نیرو در این نشست مشکلات آب و برق شهرستان‌های کهنوج، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و منوجان و اعتبارات مورد نیاز برای رفع آن‌ها را به وزیر نیرو اطلاع دادند.

راه اندازی مرحله دوم نیروگاه شوباد کهنوج با رفع مشکلات ارزی سرمایه‌گذار، تکمیل پست فوق توزیع برق زرچین کهنوج ظرف چهار سال آینده و جانمایی پست فوق توزیع برق رمشک برخی از مصوبات این نشست بود.

جانمایی پست فوق توزیع برق جازموریان در زهکلوت، تسریع در تکمیل و راه اندازی پست فوق توزیع برق نودژ تا قبل از تابستان ۱۴۰۲ و تامین اعتبار لازم برای رفع افت ولتاژ و توسعه شبکه برق پنج شهرستان جنوبی هم از جمله دیگر مصوبات نشست با حضور وزیر نیرو بود.

در این نشست وزیر نیرو با مسئولان استانی مصوب شد برای رفع مشکل آب آشامیدنی پنج شهرستان جنوبی با ایجاد و حفر چاه‌های جدید اعتبارات لازم اختصاص داده شود.

تامین اعتبار لازم برای جابجایی هفت دکل فشار قوی در شهرستان فاریاب به منظور توسعه شهری، اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان برای روشنایی گلزار شهدای پنج شهرستان جنوبی و اختصاص شش دستگاه بیل مکانیکی برای شهرستان‌های جنوبی هم در این جلسه مصوب و تایید شد.

تقسیط هزینه نصب کنتور موتور پمپ‌های کشاورزی با همکاری پیمانکاران مربوطه در پنج شهرستان جنوبی و بازنگری مجدد در نحوه تعیین پهنه سیلابی در پنج شهرستان جنوبی برای توسعه و طرح‌های سرمایه گذاری از دیگر موارد مصوب شده جلسه بود.

وزیر نیرو در این نشست تاکید کرد: مدیران عامل آبفا و برق منطقه‌ای استان کرمان، با همکاری استاندار و نماینده پنج شهرستان جنوبی، برای تحقق کامل این مصوبات، آن‌ها را در وزارت نیرو پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار