اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه از افزایش شمار قربانیان زلزله به بیش از ۱۸ هزار نفر خبر داد.

اداره حوادث غیرمترقبه و اورژانس ترکیه (آفاد) از افزایش شمار جان باختگان زلزله ترکیه خبر داد. شمار جان باختگان زلزله بامداد دوشنبه در ترکیه به ۱۸ هزار و ۳۴۲ نفر رسید.

به گزارش الجزیره، این اداره شمار مصدومان را ۷۴ هزار و ۲۴۲ نفر و شمار ساختمان‌های ویران شده را ۶ هزار و ۴۴۴ ساختمان اعلام کرد. اداره حوادث غیر مترقبه و اورژانس ترکیه اشاره کرد که از دوشنبه تاکنون، هزار و ۵۰۹ پس لرزه ثبت شده است. اداره مذکور همچنین از تخلیه ۷۵ هزار و ۷۸۰ نفر از مناطق زلزله زده در جنوب ترکیه خبر داد.

این زمین لرزه شدید، حدود ۱۳ میلیون نفر را در ۱۰ استان ترکیه از جمله آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، هاتای، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه و سانلیورفا تحت تاثیر قرار داده است.

شایان ذکر است بسیاری در ترکیه از کمبود تجهیزات، نیرو‌های متخصص و پشتیبانی برای نجات افرادی که گرفتار شده‌اند شکایت کرده‌اند. بانک جهانی می‌گوید ۱.۷۸ میلیارد دلار کمک مالی به ترکیه خواهد داد که ۷۸۰ میلیون دلار آن فورا در دسترس خواهد بود. اما در سوریه به دلیل درگیری چندین ساله که کشور را تجزیه و زیرساخت‌های آن را ویران کرده و به دلیل تحریم‌های آمریکا روند امداد با مشکل مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
دیدی کهدخون ناحق پروانه شمع را
مهلت نداد که شب را سحر کند
اردغان کسور سوریه را ویران کرد ومیخواست در دمشق نماز خلافت بخواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اخه چقدر ظلم اردوغان ب کشورای همسایه؟؟

بستن اب بر عراق و سوریه با سد بزرگ
گسیل کردن داعش ها از معبر و مرزهاش ب سوریه و عراق
دخالت در امور باکو و تکه پاره کردن جوانان ارمنی با پهپادهاش
و همچنان سکوت مردم ترکیه مقابل این ظلم

نمایش اغتشاشات ایران هم بزرگنمایی نا امنی ایران برابر امنیت سواحل ترکیه، از شبکه های ماهواره ی ش از صبح تاشب اونم نزدیک جام جهانی!!! چ سودی میبردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
کم است انتظار رقم بالای 180 هزار را داریم
آخرین اخبار