مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۳ مدرسه در نهمین روز از دهه مبارک فجر با مشارکت خیران در شهرستان ایذه بهره برداری شد.

 امروز جمعه ۲۱ بهمن ماه افتتاح سه مدرسه با حضور مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، نماینده مردم شهرستان ایذه در مجلس شورای اسلامی، خیران و جمعی از مسئولان شهرستان بهره برداری شدند.

آقای سعیدی پور مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان  ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و یگانگی و وحدت است، گفت: مدرسه ارزش‌های انقلاب اسلامی را غنی می‌سازد و بسیج، گروه‌های جهادی، خیران و دستگاه‌های همراه در این جریان قرار دارند.

او  در آیین بهره برداری از سه مدرسه در ایذه گفت: یک مدرسه ۲ کلاسه به نام برکت با مشارکت بنیاد برکت در روستای آزادگان سرچاه دپک بخش سوسن این شهرستان افتتاح و به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان  گفت: اعتبار ساخت این مدرسه ۱۰ میلیارد ریال بوده که سهم خیر در این پروژه ۲ میلیارد ریال است.

آقای سعیدی پور افزود: همچنین امروز یک دبیرستان ۶ کلاسه به نام زنده یاد مرحومه شهرت گلابی با زیربنای ۴۵۰ مترمربع در این شهرستان بهره برداری شد.

او  با بیان اینکه نام خیر نیکوکار سید احمد شریعتی است، ادامه داد: اعتبار ساخت این مدرسه ۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم خیر ۱۰ میلیارد ریال است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان،   یک مدرسه سه کلاسه نیز به نام شهید دهراب صفایی پور در روستای پرچستان علی حسین افتتاح شد.

آقای سعیدی پور با بیان اینکه این مدرسه با مشارکت خیر نیک اندیش ظهراب صفایی پور ساخته شده است، گفت: اعتبار ساخت این مدرسه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که سهم خیر در این پروژه سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال است.

او ادامه داد: امسال در شهرستان ایذه ۲۸ پروژه مدرسه سازی با ۷۷ کلاس درس ساخته و تحویل داده شده و ۳۱ مدرسه با ۸۵ کلاس درس در دست ساخت است.

مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان گفت: تعمیرات ۱۰ مدرسه در این شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده و استاندارد سازی سیستم‌گرمایشی سه مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد نیز صورت پذیرفته است.

سعیدی پور با اشاره به اینکه ۵۷ درصد مدارس سنگی شهرستان‌های ایذه و دزپارت با مدارس ایمن و مستحکم جایگزین شده اند، افزود: تاکنون ۲۱۷ کلاس درس سنگی استاندارد،  ایمن و مستحکم تحویل داده شده و یادر دست اجرا است.

در پایان این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان از مدارس۱۵ کلاسه تیزهوشان مرحوم احتیاطی در مرکز شهر ایذه، مدرسه ۹ کلاسه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و مدرسه هجرت در روستای بردگپی بازدید بعمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار