سید جواد هاشمی فشارکی گفت: انقلاب اسلامی ما در چهل وچهار سال گذشته امید مستضعفان و ملت های آزادی خواه بوده است.

دبیر شورای اعتلای شهر و معماری کشور در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه کرج به تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نفس مسیحایی امام راحل(ره) موجب شد تا حکومت ظلم و اختناق ستمشاهی از بین برود و انقلاب اسلامی ما در چهل وچهار سال گذشته امید مستضعفان و ملت های آزادی خواه بوده است.

او با اشاره به کاستی ها و مشکلات فراوان کشور در دوران ستمشاهی، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با دستاوردهای بزرگ برای کشورمان همراه شد.

هاشمی یکی از دستاوردهای مهم این انقلاب را تغییر نظام حکمرانی دانست و گفت: پیش از انقلاب، نظام شاهنشاهی یک طرفه بود و یک شاه کم دانش و کم بهره در راس حکومت قرار داشت و در زمان طاغوت حکومت به رای مردم متکی نبود ضمن آن‌که به نظر مردم اهمیتی داده نمی شد.

او می‌گوید: رمز پیروزی انقلاب در برابر حکومت اقتدارگر ستمشاهی، هدایت یک ولی فقیه جامع شرایط و نفس گرم و مسیحایی آن حضرت بود که ملت ایران را متحول کرد و انقلابی که در هیج جای دنیا انجام نشده بود در ایران محقق شد.

دبیر شورای اعتلای شهر و معماری کشور گفت: در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی فشارها و تحریم های دشمنان علیه ایران اسلامی مضاعف شد اما در این مدت دستاوردهای زیادی در عرصه های علم و فناوری، زیر ساخت ها، سیاسی، اجتماعی و دفاعی کسب کردیم که اگر انقلاب اسلامی محقق نمی شد و نظام جمهوری اسلامی استقرار نمی یافت، شاهد این دستاورد ها نبودیم.

او می‌گوید: البته در این سال ها ضعف هایی وجود داشت که گلایه رهبر معظم انقلاب و مردم را در پی داشته است و این مسائل مورد انتقاد است که باید اصلاح شود اما یکی از نعمت های انقلاب اسلامی ایجاد رابطه بین امت و امام است که پیوند ایمانی و قلبی متقابل بین آن ها وجود دارد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.