تولید انبوه خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما برای دامداران، کاهش هزینه دامداری و نیز کم شدن خروج ارز از کشور را در پی دارد.

امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در حاشیه بازدید از کارخانه تولید خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما و گلخانه‌ای شهرستان بم گفت: تولید انبوه خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما برای دامداران، کاهش هزینه دامداری و نیز کم شدن خروج ارز از کشور را به دنبال دارد.

امیر حسن‌زاده افزود: این طرح ابتدایی و به صورت ابتکاری در این زمینه تولید خوبی انجام گرفته و باید پایلوت (نمونه) آزمایشگاهی و نیاز این طرح توسط مرکز تحقیقات کشاورزی صورت گیرد و به یک جمع بندی علمی برسیم.

وی گفت : در صورت تایید استاندارد‌های تغذیه دام و با توجه به ظرفیتی که در شهرستان‌های شرقی استان کرمان مبنی بر وجود ضایعات وجود دارد می‌توان این محصول را به دامداران معرفی کرد.

حسن زاده ادامه داد: در صورت حمایت مرکز تحقیقات کشاورزی و شناسایی شاخص‌های نوع تغذیه دام و اینکه نسبت خوراک تولید شده چقدر همخوانی دارد، به دنبال آن تاییدیه‌های لازم نیز گرفته شود به سمت تولید انبوه و معرفی محصول به دامداران خواهیم رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار