سازمان ملل در نشست شورای امنیت مطرح کرد؛

داعش قصد حمله بر سفارت‌های هند، روسیه و چین را دارد

شورای امنیت سازمان ملل با حضور نمایندگان برخی از کشورهای جهان در مورد افغانستان نشست برگزار کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در نشستی در مورد اوضاع افغانستان اعلام کرد داعش قصد دارد بر نمایندگی‌های متحدان دیپلماتیک طالبان در افغانستان حمله کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به این نشست شورای امنیت گفت داعش قصد دارد با حمله بر سفارت‌های هند، روسیه و چین در افغانستان، روابط طالبان را با "متحدان دیپلماتیکش" تضعیف کند.

این سازمان اعلام کرد داعش همچنان دشمن اصلی طالبان باقی مانده و توانایی راه‌اندازی حمله‌ها را در بخش‌های مختلف افغانستان دارد.

در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است فعالیت‌های داعش همچنان یک تهدید مهم هراس‌افگنانه در آسیای مرکزی و آسیای جنوبی باقی مانده و این گروه در تلاش انجام حمله‌ها در درون و بیرون از افغانستان است.

نمایندگان کشورهای مختلف در مورد مسایل امنیتی و فعالیت‌های هراس‌افگنی، وضعیت محدودیت از سوی طالبان بر زنان در افغانستان بحث کردند.

آمریکا و ناتو مسئول بحران کنونی در افغانستان هستند

شرکت کنندگان این نشست بر ادامه فشارها بر طالبان به منظور پابندی این گروه به تعهدات شان در زمینه مبارزه با تروریزم و رعایت حقوق بشری در افغانستان، تاکید کرده‌اند.

نماینده روسیه در این نشست آمریکا و ناتو را عاملان اوضاع کنونی در افغانستان عنوان کرده است.

گنادی کوزمن، معاون نماینده‌ روسیه در سازمان ملل متحد، گفت در طول بیست سالی که امریکا و متحدان ناتو در افغانستان سپری کردند، تهدید هراس‌افگنی افزایش یافته است.

با این حال، نتایج این کارزار ننگین، جنایات جنگی مرتکب‌شده از سوی ارتش امریکا و ناتو است که در این باره با دقت تمام خاموش هستند.

ژانگ جون، نماینده‌ دائمی چین در سازمان ملل گفت از آغاز سال 2023 دو حمله هراس‌افگن در کابل، پایتخت افغانستان، رخ داده است. همه‌ این حمله‌ها هزینه و تلفاتی داشته و زنگ خطر دیگری را برای ما به صدا در‌آورده است.

لانا ذکی نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد، در این نشست گفت در ماه جنوری تنها 10 حمله در افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو و سوریه از سوی داعش انجام شده که در نهایت 50 کشته و تعدادی هم زخمی برجا گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.