رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای اتمام عملیات آبخیزداری در شهرستان اشنویه هزینه شد.

مصطفی چترآذر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: برای اتمام عملیات آبخیزداری در زیرحوزه آبخیز "سه کانی" ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز "سه کانی" در قالب عملیات مکانیکی احداث سازه‌های ملاتی در فاز سوم از محل اعتبارات ملی ردیف محرومیت‌زدایی تاکنون در روستا‌های سه‎کانی، سیاوان، علیان، سنگر و بانگوران اجرا شده است.

چترآذر افزود: اجرای عملیات آبخیزداری تأثیر زیادی در جلوگیری از هدر رفت آب، کنترل سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی دارد.

وی، همچنین با اشاره به قاچاق چوب توسط سودجویان افزود: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی حین گشت‌زنی‌های شبانه و با همکاری عوامل نیروی انتظامی شهر نالوس یک نفر قاچاقچی چوب را دستگیر کردند.

چترآذر گفت: این متخلف طی مدت اخیر و شبانه در حاشیه رودخانه‌های شهرستان اقدام به قطع درختان بید کرده که در حین قطع و بارگیری با یک دستگاه سایپا در مسیر رودخانه گدار دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشنویه اضافه کرد: هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهر‌ها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و در صورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.