رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ مورد از تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر و رانندگان برون‌شهری در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی شده است.

آقای صادقی گفت: بر اساس ماده ۱۱ دستورالعمل صدور کارت هوشمند و با بررسی‌های انجام شده، برای ۴۳ مورد از این تخلفات تذکر کتبی صادر و در ۱۷ مورد دیگر، کارت هوشمند راننده متخلف برای فواصل یک تا سه ماه غیرفعال شده است.

وی به همراه نداشتن کارت هوشمند در حین رانندگی، نصب باک اضافه و اضافه تناژ را از عمده تخلفات صورت گرفته از سوی رانندگان برون‌شهری استان بیان و تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات این امکان را نیز دارد که با مالکان خودرو‌هایی که از قوانین حمل بار و مسافر تخطی کرده‌اند، برخورد قانونی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


صادقی در ادامه در خصوص ۳۰ مورد تخلف گزارش شده از شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر استان از ابتدای امسال تاکنون نیز اضافه کرد: پس از بررسی این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۲، برای سه شرکت تذکر کتبی صادر شد، ۱۳ مورد ملزم به پرداخت جریمه نقدی شدند و در یک مورد نیز پروانه فعالیت شرکت متخلف به صورت موقت لغو شد.

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر استان در رسیدگی به ۱۳ مورد تخلف اعلام شده دیگر نیز به دلیل اثبات نشدن تخلف، رأی برائت را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره کالا و مسافر استان به صورت مستمر فعالیت رانندگان و شرکت‌ها و مؤسسات حمل کالا و مسافر را بررسی می‌کنند، گفت: تلاش می‌شود تخلفات اعلام شده از سوی بازرسان و همچنین گزارش‌های رسیده از پلیس‌راه و عموم مردم در کمترین زمان در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی شود.

صادقی درباره پرونده‌های قضایی این اداره کل به ویژه در بخش تصادفات افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری، در شش سال گذشته بنا به نظر کارشناسان دادگستری در ۵۵۶ پرونده تصادف روی داده در استان، این اداره پاسخگو بوده که تعدادی از این پرونده‌ها همچنان در جریان رسیدگی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار