سرپرست شهرداری رشت به مناسبت افتتاحیه مسابقات شطرنج در این شهر بر لزوم استفاده از ظرفیت این رویداد در معرفی شهر خلاق خوراک تأکید کرد.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت به مناسبت افتتاحیه مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام رشت» یکی از اهداف این رویداد را معرفی ظرفیت‌های گردشگری، همسازن سازی تقاضا در ورود گردشگر و تنوع غذایی این شهر به شرکت کنندگان داخلی و خارجی اعلام کرد.

او با بیان اینکه رشت از شهر‌های مهم مقصد گردشگری ایران و جزء بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر استان‌های شمالی کشور به شمار می‌رود، افزود: رشت، شهر اولین‌ها است؛ اولین شهرداری، اولین شعبه بانک، تئاتر کلاسیک، کتابخانه ملی، راه آهن و داروخانه ایران در این شهر بنا شد.

سرپرست شهرداری رشت همچنین گفت: رشت زیبا سالهاست در کنار چندین شهر جهان در خصوص خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده و از دیگر افتخارات آن همین بس که در شرف ثبت نام خود در جمع شهر‌های جهانی صنایع دستی است.

یزدانی تصریح کرد: این شهر خلاق جهانی و گردشگری که زیبایی‌های بصری فراوانی برای گردشگران دارد امروز میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج جام رشت است بنابراین شاهد حضور ورزشکاران و تیم‌های مختلفی از سراسر جهان و استان‌های کشور در شهر باران‌های نقره‌ای هستیم.

نوزدهمین دوره فستیوال آزاد بین المللی شطرنج دریای کاسپین (RASHT CUP)، با همکاری هیئت شطرنج گیلان، فدراسیون شطرنج کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف همگانی کردن ورزش شطرنج از امروز تا دوشنبه اول اسفند ماه در رشت برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.