عقب ماندگی مزارع کلزا و گندم گلستان از رشد رویشی/ لزوم استفاده کشاورزان از کود سرک

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از عقب ماندگی مزارع کلزا و گندم گلستان از رشد رویشی به دلیل کمبود بارش باران خبر داد.

عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در دو ماه گذشته خشکی و سرما را پشت سر گذاشتیم و به دلیل کمبود رطوبت مزارع گندم و کلزا از نظر رشد رویشی عقب مانده اند.

او افزود: ۴۸۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت پاییزه رفته اند و ما در تامین آب مورد نیاز آن‌ها با مشکل مواجه هستیم.

عباسی با بیان اینکه ۹۰ درصد کشت پاییزه دراستان وابسته به باران است، گفت: در بازدید‌های میدانی به کشاورزان اعلام کردیم قبل از بارندگی از کود سرک در مزارع خود استفاده کنند تا بارندگی موجب حل شدن این کود و رسیدن غذا به ریشه گیاه شود.

او افزود: کشاورزانی که در این مدت موفق شده اند از کود سرک استفاده کنند در برداشت محصول موفق خواهند بود و کشاورزانی هم که تاکنون این کار را نکرده اند تا سه روز آینده می‌توانند نسبت به استفاده از کود سرک اقدام کنند.

عباسی می‌گوید: کشاورزانی هم که به مزارع خود کود سرک داده اند، اما بارندگی و رطوبت کافی برای حل شدن این کود وجود نداشته است در هر هکتار ۱۰۰ تا۱۵۰ کیلوگرم کود ازته را به همراه ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاسیم با هم ترکیب کنند و در مزارع گندم، جو و کلزا مورد استفاده قرار دهند.

او گفت: بیش از ۹۰ درصد مزارع استان با کمبود مواد غذایی مواجه هستند و حتی اگر گندم به مرحله سه برگی هم رسیده باشد باز هم کشاورزان از این کود‌ها بهره ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.