مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بانوان اعضای هیات علمی این دانشگاه رشد بیش از سه برابری در حدود ۱۵ سال گذشته داشته است.

 نغمه رزاقی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۸۱ به ۵۷۹ نفر افزایش یافته است.

او افزود : در حال حاضر بانوان ۴۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را تشکیل می‌دهند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور بانوان ادامه داد: همچنین شمار بانوان استاد تمام این دانشگاه رشد بیش از ۶ برابری داشته و از ۱۳ به ۸۵ نفر افزایش یافته است.

رزاقی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۶۵۴ طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف توسط بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصویب و به اجرا در آمده است، بیان کرد: در  پنج سال اخیر نیز بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ طرح تحقیقاتی توسط بانوان دانشگاه مصوب و اجرا شده که ماحصل این طرح‌ها تولید افزون بر سه هزار و ۵۵۰ مقاله و انتشار در مجلات ملی و بین المللی بوده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر سه نفر از بانوان استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله "بی بی مرجان رضوی، مونا علی بلندی و صغری مهری" جزو دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان هستند و همچنین "فاطمه غیبی" عضو هیات علمی این دانشگاه موفق به کسب فناوری برتر کشور در سال ۱۴۰۰ شده است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور بانوان همچنین از رشد سه برابری تعداد دانشجویان تخصص پزشکی بانو و رشد ۱۹ درصدی تعداد بانوان دکتری تخصصی در این دانشگاه در سال ۱۳۸۵ در حال حاضر خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.