اصفهان نسبت به سایر کلانشهر‌ها کمترین حاشیه نشینی را دارد.

محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به دلیل ایجاد شهر‌های جدید، اصفهان نسبت به سایر کلانشهر‌ها کمترین حاشیه نشینی را دارد.
او درباره تعیین بافت فرسوده درشهر‌ها هم گفت: تمام شهر‌های استان بافت فرسوده مصوب دارند تا از اعتبارات دولتی برای بهسازی آن‌ها استفاده شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر شهر‌های استان که تعداد آن‌ها به ۱۱۴ می‌رسد، طرح جامع مصوب دارند گفت: از سال ۹۶ با توجه به اینکه اشکالاتی در طرح‌های جامع وجود داشت، طرح‌های تفصیلی تهیه و بر این اساس از سال ۹۸ تاکنون ۱۱ طرح تفصیلی برای شهر‌های چادگان، بهاران، گرگاب، خور، خورزوق، کلیشاد، سودرجان، سفیدشهر، گوگد، گلشهر، رضوان‌شهر و گلدشت ابلاغ شده است.


بناییان با اشاره به مطرح شدن مشکلات حل نشده طرح‌های تفضیلی در کمیسیون ماده۵ افزود: ۷۰ درصد پرونده‌های تعیین یا تغییر کاربری مربوط به بخش کشاورزی است، همچنین اولویت بررسی مسائل و مشکلات، مصرف آب و آب‌بری طرح‌هاست و با توجه به این مهم، بسیاری از طرح‌ها برگشت می‌خورند، بنابراین در مصرف آب و انرژی طرح‌های ارجاع شده سختگیری بسیاری می‌شود.

او با توضیح اینکه برای روستا‌هایی که به شهر تبدیل می‌شوند طرح هادی در نظر گرفته خواهد شد که متولی آن استانداری است اضافه کرد: پنج شهر باغشاد، سین، زازران، زیار و طرقرود طرح هادی مصوب دارند و طرح هادی هفت شهر بوستان زر، بیده، فتح آباد، طاد، ده سرخ، اشترجان و مینادشت که به تازگی به شهر تبدیل شده‌اند در حال تصویب است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان، ۱۰۲ شهر دست‌کم یکی از طرح‌های جامع یا تفصیلی را دارند و ۱۲ شهر هنوز طرحی ندارند.
بناییان ادامه داد: ۱۵ طرح تفصیلی دیگر شامل پیربکران، کوهپایه، دهاقان، فلاورجان، دهق، جوزدان، علویجه، درچه، داران، شاپور آباد، بافران، فرخی، فولادشهر، دستگرد و زاینده‌رود مصوب شده و آماده ابلاغ است و ۱۵ طرح دیگر برای شهرضا، خوانسار، قمصر، منظریه، قهجاورستان، گلشن، کرکوند، زیباشهر، افوس، میمه، دامنه، ابریشم، بادرود و برف انبار آماده ارائه به کمیسیون ماده ۵ است.


به گفته او طرح جامع نجف آباد و خمینی شهر بازنگری و جدید شده و این در حالی است که طرح‌های تفصیلی بازنگری نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.