هوای نارنجی در روز ابری اصفهان

میانگین شاخص کیفیت هوای اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۴ AQI وضع ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

جمشید لقایی مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان میانگین شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح دوشنبه بیست و چهارم بهمن را ۱۰۴ AQI اعلام و تشریح کرد: شاخص کیفیت هوا در بلوار کاوه ۱۳۶، رهنان ۱۲۲، دانشگاه صنعتی ۱۲۱، ولدان (ورزشگاه میثاق) ۱۲۰، میدان باهنر ۱۱۶، میدان انقلاب ۱۰۴ و فرشادی ۱۰۳ AQI به معنای وضع ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

او اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در چهار ایستگاه پایش سپاهان شهر با ۵۲، میرزا طاهر ۹۰، کردآباد ۸۵ و میدان فیض با ۸۴ AQI وضع هوا را سالم (زرد) نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شاخص کیفیت هوا در میدان احمدآباد با ۱۳۰، خیابان پروین ۱۰۹ و بزرگراه خرازی با ۱۲۵ AQI در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه رودکی با ۷۵ AQI در وضع سالم ثبت شد. امروز ایستگاه پایش هوای خیابان‌های استانداری، باغ غدیر و خواجو قطع است.

ایستگاه‌های پایش هوا در سجزی با ۵۴، شاهین شهر با ۷۷ و مبارکه با ۵۷ AQI هوای این شهر‌ها را سالم اعلام کرده اند. بقیه ایستگاه‌ها در شهر‌های دیگر استان اصفهان از جمله خمینی‌شهر، زرین‌شهر، دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضع آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.