با هدف اجرای طرح ملی کاشت نهال:

تولید بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ نهال در استان همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود برای سال آینده بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ نهال با کمک بخش خصوصی تولید کنیم.

اسفند یار خزائی  از مهیا سازی و آمادگی نهالستان این استان برای تولید نهال به‌منظور اجرای طرح نهضت مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال خبرداد.

او گفت: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال که مورد تأکید ریئس جمهور، وزیر جهادکشاورزی و ریاست سازمان منابع طبیعی کشور است را از طرح‌های لازم و مورد نیاز کشور عنوان کرد که با رویکرد مشارکتی و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و بخش خصوص از سال آینده در کشور آغاز می‌شود.

خزائی بیان کرد: بر این اساس کارگروه ویژه‌ای در اداره کل منابع طبیعی استان همدان تشکیل شده تا کلیه ابعاد این طرح ملی و بزرگ به نحو مطلوب در استان اجرائی شود.

این مسئول افزود: براساس دستور رئیس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی، قرار شد اجرای این طرح مردمی با یک میلیارد درخت در مدت چهار سال کاشته شود.

او گفت:پیش بینی می‌شود امسال برای سال آینده بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ نهال با کمک بخش خصوصی تولید کنیم. خزائی ادامه داد: شروع این طرح از سال ۱۴۰۲ بوده وهدف مجموعه منابع طبیعی استان برای سال بعد افزایش تولید نهال مرغوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار