تکمیل ۳ سد لاستیکی در گیلان در دستور کار قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با تزریق اعتبارات به موقع، ۳ سد لاستیکی در استان تکمیل و وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در گفت‌وگو با بخش ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه برای رفع تنش آبی در استان ۴ سد لاستیکی طی سال‌های گذشته به بهره برداری رسید، گفت: ۲ سد لاستیکی دیگر هم به مرحله آبگیری رسیده است.

او افزود: فاز اضطراری تصفیه خانه طرح طول لات رودسر نیز آماده بهره برداری است و بهره برداری کامل آن در زمان تکمیل سد پلرود است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، برای تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ارزش کنونی این پروژه‌ها بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

خرمی با بیان اینکه تکمیل ۳ سد لاستیکی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی خوبی در برنامه و دستور کار قرار دارد، گفت: با تزریق اعتبارات به موقع، این سد‌ها نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

او با اشاره به ساخت ۳ طرح نیمه تمام و مهم تأمین منابع آب استان در شرق و غرب و جنوب استان گیلان تصریح کرد: سد پلرود با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی در شرق استان، سد شفارود با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در غرب استان و سد دیورش نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد در حال ساخت هستند.

گفت‌وگوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بخش ویژه خبری شبکه باران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: این سد‌ها طبق برنامه ریزی تا ۲ سال آتی در جهت تأمین آب پایدار در بخش‌های مختلف (آب شرب و کشاورزی و ...) وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.