در یک برنامه زمانی ۴ ساله قرار است سالانه ۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان کرمانشاه تولید شود.

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در راستای تعهدات استان عملیات اجرای تولید نهال از یک ماه گذشته در استان آغاز شده است گفت : تلاش می‌شود تا پایان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید و به این ترتیب بخش عمده‌ای از تعهدات سال آینده محقق شود.

عبدالعلی جلیلیان بادام کوهی، بنه، گلابی جنگلی، داغداغان، بلوط، افرا، اقاقیا، زبان گنجشک، توت و اکالیپتوس را از ارقام نهال‌های تولیدی عنوان کرد.

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این اقدام در راستای تعهدات بین المللی کنوانسیون‌های بین المللی انجام می‌شود افزود: سهم ایران برای تولید نهال در این کنوانسیون یک میلیارد اصله نهال تعیین شده است که از این میزان ۸ میلیون اصله نهال در یک بازه زمانی ۴ ساله باید در استان کرمانشاه تولید و کشت شود.

وی اظهار داشت: نهال‌ها پس از تولید با مشارکت بهره برداران و جوامع محلی، شهرداریهاو دهیاریها، صنایع و کارخانجات، ارگان‌های نظامی و انتظامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، همیاران طبیعت و مجریان طرح‌های توسعه زراعت چوب در استان کرمانشاه کشت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.