واکسیناسیون بیش از هزار راس دام روستاییان قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: جهادگران دامپزشک هزار و ۳۰۰ راس دام روستاییان قزوین را واکسینه کردند.

دکتر مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: جهادگران دامپزشک یک هزار و ۳۰۰ راس دام سبک و سنگین روستاییان قزوین را به طور رایگان واکسینه کردند.

وی افزود: جهادگران دامپزشک استان قزوین در قالب ۲ اردوی جهادی خدمات خود را به دامداران و اهالی روستا‌های سفیده کش و بند زویار ارایه دادند.

این مسئول گفت: در قالب این اردو‌های جهادی ۱۰۰ راس دام سنگین و همچنین هزار و ۲۰۰ راس دام سبک را علیه بیماری‌ها واکسینه کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: در جریان این اردو‌های جهادی همچنین هشت قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۱۷۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: در این اردو‌های جهادی، جهادگران دامپزشک ضمن واکسینه کردن دام‌های روستاییان، جایگاه دام‌ها را نیز علیه انگل‌های خارجی سم پاشی کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه در خلال برگزاری اردو‌های جهادی دامپزشکی استان قزوین در روستا‌ها و مناطق محروم و کم برخوردار دوره‌های آموزشی نیز برای دامداران برگزار می‌شود، گفت: در اردو‌های یاد شده برای ۲۵ تن از دامداران روستا‌های یاد شده دوره آشنایی با بیماری‌های مشترک دام و انسان و روش‌های مقابله با آن‌ها برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار