حباب کاذب بازار ارز با مرجع قرار گرفتن نرخ‌ رسمی از بین می‌رود

به گفته کارشناسان تشویق مردم به مرجع قرار دادن نرخ‌های اعلامی بازار متشکل ارزی در راستای ایجاد اعتماد و واقعی‌سازی نرخ‌ها می‌تواند گامی عملیاتی و مثبت در بازار ارز تلقی شود.

نرخ ارز کلید واژه‌ای که برای برخی، کاسبی پر سودی را ایجاد کرده و به گفته کارشناسان چند سالی است که این افراد به جای این که سرمایه خود را در کار‌های تولیدی و مولد صرف کنند با تکیه بر نوسانات این بازار به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و برای رسیدن به مقاصد خود از ابزار‌های مختلفی مانند کف بازار تا بستر‌های فضای مجازی بهره می‌گیرند.

نرخ سازی‌هایی که در دی ماه با افزایش التهابات بازار ارز در فضای مجازی به اوج خود رسید و حتی صدای خود گردانندگان این کانال‌های تلگرامی هم درآمد و اشتباه یکی از این کانال‌ها پرده از چگونگی اعلام قیمت در این فضا برداشت!

نرخ سازی ارز کانال های تلگرامی

ادامه دار شدن این اقدامات، واکنش محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی را هم به همراه داشت و او در خصوص نرخ ارز گفت: به دلیل عوامل انتظاری، نرخ بازار آزاد تحریف شده و شدیدا افزایش پیدا کرده که این نرخ واقعی نیست.

 بعد از آن هم آقای فرزین خبر از مداخله و نرخ سازی در بازار ارز را داد و تاکید کرد: با بررسی عوامل و رفع اشکالات به مداخله و نرخ‌سازی خود در بازار آزاد ارز ادامه خواهیم داد.

به جریانات نرخ ساز ارز اجازه نخواهیم داد علائم غیرواقعی به بازار ارز بدهند

اما با حرکت روبه جلوی نرخ ارز رئیس کل بانک مرکزی ۲۳ بهمن با حضور در رسانه ملی دوباره به نرخ سازی‌ها در بازار ارز اشاره کرد و افزود: یک جریانی تلاش می‌کند قیمت‌های بالایی را در بازار ارز ایجاد کند که از مردم درخواست می‌کنیم به آن‌ها توجه نکنند. خبرنگاران می‌توانند به سبزه میدان و صرافی‌ها مراجعه کنند تا نرخ سازی این جریان‌ها به دور از واقعیت را متوجه شوند.

او افزود: به جریانات نرخ ساز ارز اجازه نخواهیم داد علائم غیرواقعی به بازار ارز بدهند و از هیچ تلاشی برای کاهش نرخ ارز چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

آقای فرزین  همچنین گفت: مردم می‌توانند در سامانه ice.ir (بازار متشکل ارزی) نرخ لحظه‌ای ارز را مشاهده کنند.

نرخ ارز در سامانه متشکل

اما مشاهده لحظه‌ای نرخ ارز چگونه می‌تواند در کاهش التهابات این بازار مفید واقع شود؟ در همین رابطه کارشناس امور بانکی آقای اصغر بالسینی به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: یکی از مشکلات جدی که در سال‌های اخیر در حوزه ارز دیده شده موضوع قیمت سازی‌های غیر واقعی و کاذب در این بازار است که این اتفاق به سبب وجود برخی از خلا‌ها رخ داده است.

بالسینی در ادامه افزود: قیمت‌های آزاد ارز مبتنی بر تحویل اسکناس آنی و لحظه‌ای، غیر واقعی قیمت گذاری می‌شود در چنین شرایطی یکی از اقدامات کلیدی که بانک مرکزی در دوره ریاست آقای فرزین انجام داده به رسمیت شناختن این بازار بود یعنی بانک مرکزی پذیرفته که در چنین بازاری قیمت گذاری انجام می‌شود بنابر این وظیفه و هدف خود را مداخله در این بازار قرار داده تا بتواند از طریق مداخله در همین بازار جزئی و غیر رسمی نرخ‌های کاذب را از بین ببرد.

وعده مداخله  و نرخ سازی بانک مرکزی در بازار ارز عملیاتی شد

او می گوید: اکنون سامانه بازار متشکل معاملات ارز ایران را بانک مرکزی مدیریت می‌کند که در این سامانه افراد به عنوان یک مشتری ارز می‌توانند زمانی که می‌خواهند ارزی را از صرافی خریداری کنند به صورت بر خط و لحظه‌ای قیمت آن را مشاهده کنند؛ یعنی همان طور که در بازار غیر رسمی دلال‌ها قیمت‌ها را از طریق کانال‌های تلگرامی اطلاع رسانی می‌کنند به موازات آن بانک مرکزی از طریق بازار متشکل معاملات ارز قیمت‌های تابلوی صرافی‌ها را به شکل لحظه‌ای نمایش می‌دهد.

کارشناس امور بانکی ادامه داد: این حرکت اطلاع رسانی لحظه‌ای نرخ ارز خود یک نوع مداخله در بازار غیر رسمی ارز است برای این که نشان داده می‌شود که این قیمت نرخ واقعی ارز است نه آن عددی که در کانال‌های تلگرامی یا بازار‌های هدفمند اعلام می‌شود.

قیمت گذاری دلال‌ها به شکل کلیدی اثر روانی بر بازار ارز می‌گذارد

به گفته بالسینی، طبیعی است که بالاخره با هدف کسب سود، بسیاری از دلال‌ها از طریق قیمت گذاری‌های کاذب و معاملات فردایی اعلام نرخ ارز را انجام داده و از این طریق سود‌های قابل توجهی را نصیب خود کنند. 

او افزود: موضوع مهم‌تر این است که در چنین قیمت‌ گذاری‌هایی بخش مهمی از بازار ارز تحت ثاثیر قرار می‌گیرد چرا که مصرف کننده در گام  نخست نرخ ارز وارداتی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای آن مهم نبوده بلکه برای مصرف کننده قیمتی که ارز را از صرافی خریداری می‌کند مهم است، بر همین اساس قیمت گذاری دلال‌ها به شکل کلیدی اثر روانی بر بازار ارز می‌گذارد که با دسترسی و اعلام بر خط و لحظه‌ای نرخ ارز از طریق سامانه بانک مرکزی، این بانک می‌تواند نقش موثری در کنترل نرخ ارز داشته باشد.

ارز

دیگر کارشناس حوزه ارز آقای آرانی نیز با اشاره به افزایش شفافیت بازار ارز با مرجع قرار گرفتن نرخ‌های سامانه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز مطرح کرد: با تاکید بر شرط مورد قبول واقع شدن این نرخ‌های اعلامی نزد بانک مرکزی و مرجع قرار گرفتن آن‌ها می‌توان این گونه گفت که این اقدام یعنی تشویق مردم به مرجع قرار دادن نرخ‌های اعلامی بازار متشکل ارزی در راستای شفاف سازی، ایجاد اعتماد و واقعی سازی نرخ‌ها می‌تواند گامی عملیاتی و مثبت تلقی شود.

او افزود: مرجع قرار گرفتن نرخ ارز در این سامانه از سوی مردم می‌تواند به شکل آهسته بازار ارز را به سمت تعادل حرکت دهد و مانع از فرصت طلبی برخی‌ها در قیمت سازی‌های غیر واقع شود بنابر این اطلاع رسانی دقیق و فرهنگ سازی در این زمینه از جمله ملزومات باید بشمار آید.

بنابر اعلام بانک مرکزی افراد می‌توانند برای اطلاع از آخرین نرخ‌های اسکناس ارز به سامانه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به آدرس ice.ir به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ نقدی ارز در کشور مراجعه کنند.

گفتنی است در این سامانه آخرین نرخ‌ها و نرخ پایانی روز گذشته اسکناس‌های دلار و یورو به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شود و افراد با مرجع قرار دادن آن می توانند از تنش آفرینی در فضای اقتصاد کشور  جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
قفلی زدی رو 49. برو بالای 50 دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خونه گرون میشه حباب سکه حباب ماشین حباب هزینه پزشکی حباب فقط جون ادم که حباب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اگه میخوای به قیمت‌های شما توجه کنیم خوب به قیمت خودتون ارز بدین به مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ولایت
۰۶:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
به امید اینکه دلار و یورو هرچه سریعتر از چرخه پول و معاملات کشورمون خارج بشه، ان شاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
از تحلیل شما چیزی نفهمیدم فقط میدونم افزایش روز به روز قیمتها کمر کارمند جماعت را شکسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
یادمه دلار ۳۰۰۰ تومن بود هم حباب داشت
عجیبه ک این حباب ۴۵۰۰۰۰ تومن شده.
شایدم حباب نیست ارزش پولمونه ک کم شده
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
قیمت دلار حباب هست . قیمت سکه هم حباب هست . قیمت پیاز و گوشت و سیب زمینی هم حباب هست . عجب کشور جالبی ساختید.
Iran (Islamic Republic of)
Hasah
۲۳:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ما نفهمیدیم حبابه یا کف صابون
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
زندگی نیست شده جهنم.کاش این کشور به دنیا نیامده بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
جناب فرزین پدر مردم دراومده تا حالا سابقه نداشته بیشتر از بیست تا یکماه دلار بیشتر از سی تومان باشه هرچی میخوای بخری و هر خدماتی میخای بگیری میگن دلار 43هزار تومان شده قیمت کالا خدمات و اجرت هم بالا رفته نمیخای نگیر این ظلم نیست چی بهش میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کسانی که فروشنده ارز هستند، فکر میکنند صرافیها سرشان کلاه میگذارند و دلال راست میگوید!!
یعنی واقعا دولتها نمیتوانند جلوی دلالی را بگیرند؟؟!!!!
به نظر من مشکل ایران، توجه و پیروی از صندوق بین المللی پول است.. این صندوق به تبعیت از آمریکا، ارز هر کشوری را که بخواهد نابود میکند... در کشور ما، اقتصاد آدام اسمیت جواب نمیدهد.. اما متاسفانه اقتصاددانهای ما همه تابع آدام اسمیت هستند.. کشور ما به چند اقتصاد‌دان که جامعه شناس هم باشند نیاز دارد..
ای کاش گاهی از نظرات کم سوادها هم در اداره کشور استفاده میشد... گاهی شاید که زن خانه دار از یک اقتصاددان، نظرات بهتری داشته باشد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دوستان عزیز و دولت محترم در حد چند کلمه توصیح بدهند که آیا مملکت رو دولت اداره میکنه یا دلال!!!! ؟؟؟؟اگر بازار ارز و مسکن و خودرو و غیره به دست دلال اداره خواهد شد چه لزومی داره به دولت و وزراء که از جیب مردم فقیر حقوقهای کلان می‌گیرند و در رفاه کامل بسر می‌برند باید انتخاب کرد!!!؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
هنوز مردم جا دارند دلار بشه 1میلیون هم مشکلی پیش نمیاد من که نه ازدواج کردن نه هیچی روزی 10تا خرما میخوره بایه نصفه نون هر چی میخواد بشه بشه به ما ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خرما میدونی الان چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
نفخ شدید بازار ایران بدلیل اداره اقتصاد توسط دلالان بازار آزاد
پس مسئولیت اداره اقتصاد ایران با کی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دلال چکاره است کشور در دست دولت است و گرنه میرفتیم یقه دلال را میگرفتیم آقای دولت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دلار بیاد پایین بره بالا اجناس هر روز گرونتر میشه دولتم که خوابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دلار بیاد پایین بره بالا اجناس هر روز گرونتر میشه دولتم که خوابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
یه روش هم بدید برای سرقتی که پارکینگهای راهور از جیب مردم بابت حمل جرثقیل میکنند . ماشین خودت رو با پای خودش میبرن پارکینگ بعد ۷۰۰ هزار تومن بابت جرثقیل میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بانک مرکزی که نتونه قیمت ارز را مدیریت کنه بخصوص در مقابل سایتهای باید درش تخته بشه
در ضمن مردم در کدام تولید میتونن سرمایه گذاری کنند یه بار اومدن تو بورس که تمام سرمایه هاشونا نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
انقدر به حرف این کارنشناس‌ها گوش نکنید! قیمت گذاری دستوری در هیچ جا جواب نداده و نخواهد داد! فقط دارید خودتون و مردم رو گول می‌زنید. تا وقتی مسائل از ریشه حل نشوند، قیمت دلار رو نمی‌توانید کنترل کنید. از جیب بانک‌ها و شرکت‌ها و مردم برداشتن هم مشکلی رو حل نمی‌کنه و فقط اوضاع رو وخیم‌تر می‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
بی نوا
۱۵:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
از ماه پیش که یک سکه امامی از بستگاه غرض کردم که این ماه برگردونم دو میلیون رفته بالا، للهی اگه نزول کرده بودم انقدر نمیشد، واقعا کی پاسخ گوی مردمه؟!
Iran (Islamic Republic of)
آقای خاص
۱۴:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
به جای انعکاس چرندیات از گرانی های هزار برابری در بازار مصرف گزارش تهیه کنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
یعنی قراره بره بالای پنجاه شما سکوت بکنید و حرفی نزنید بهتره باور کنید حداقل قیمت چند روزی ثابت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
نرخ دلار رو راحت کنید ۱۰۰ هزار تومن.عاقبت به شر شید انشالله.
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت
۱۳:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کدام حباب کاذب، خود بانک مرکزی ربع سکه بر مبنای دلار ۸۵ هزار تومان بصورت علنی و قانونی میفروشد ، کدام قیمت حبابی و خلاف قانون دلار ازاد ۴۶ هزار تومانی یا دلار ربع سکه بانک مرکزی ۸۵ هزار تومان و باید جلوی کدام یکی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دم شما گرم ارزونش كردين تا همه بخرن ،بگيد مدريريت وجود نداره،ارز از٣٥شد ٤٤ اونم از نوع رسمى ،بأبا دمت گرم تا حالا كجا بودى رييس كل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بس کنید فقط وعده تو خالی نابود کردین ما رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
می ترسیم حباب بترکه تا عید بشه 60 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
فقط حبابه اما ما داریم کف می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مشگل اقتصاد ایران ریشه سیاسی دارد تا مسائل سیاسی حل نشود هیچ راه بهبود ندارد این کارهای که انجام میدهید دست وپا زدن در باطلاق است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خجالت نمیکشید هی میگید حباب . حباب یعنی چی ؟ از زمان احمدی نژاد که بنای گرانی و تورم رو گذاشتین هر روز میگید حباب . این حباب ترکیدنی نیست . شما هم اینکاره نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
آیا من هرچقدر طلا بخوام از طلا فروش و اتحادیه طلا به نرخ رسمیتون میدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۸:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باش تابدن
-
علی
۱۰:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اینقدر شعار ندیدن خبر ندارین خبری که دیگر مستمعی ندارد بیان نکنید .
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
حباب بازتر از نظر شما چقدره؟! پنج هزار تومان!؟ دلار ۲۰ تومنی رو کردید ۴۵ تومن! االان دلار بشه ۴۰ تومن حبابش میترکه؟! هی هی هی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
با سلام خدمت رییس جمهور،رییس قوه قضائیه،رییس مجلس و رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای،همانطور که در جریان هستید گرانی ده برابری امروزی خودرو از سال93 به دنبال جلوگیری از واردات و بستن تعرفه سنگین گمرکی شکل گرفت و از طرفی دو شرکت سایپا و ایران خودرو نیز با کاهش تولید،احتکار،انحصار و دلالی گرانی را تشدید و باعث نارضایتی عمومی مردم ایران شدند،در کدام کشور کالای مصرفی خودرو را به بورس برده و تبدیل به کالای سرمایه ای میکنند،سالانه ده هاهزار نفر از مردم کشورمان توسط خودروهای حلبی داخلی در جاده ها کشته و معلول می شوند،خواهشمندیم با سیاست اصولی،در برابر بخشی از نفتی که صادر می شود و بعضا در گرفتن پول ان نیز دچار مشکل میشوند خودروی استاندارد با حجم موتور1600cc و پایینتر بسیار کم مصرف،همچنین خودروهای هیبریدی،برقی و...وارد کنید،حدود دو میلیون خودروی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی وارد کنید و به این انحصار و احتکار و گرانفروشی خودرو پایان دهید،در مرحله بعدی به سپاه پاسداران و ارتش دستور دهید تا کارخانه مشترک خودرو با استفاده از توان و ظرفیت خود بصورت جهادی احداث و به تولید خودروهای مثل پارس،تندر،206،رانا،دنا،و...با تکنولوژی بهتر و اتاق قوی تر کنند،توجه فرمایید با کاهش مصرف سوخت که در نتیجه واردات خودروهای کم مصرف و...بوجود می اید می توان پول دستمزد تمام کارگران سایپا و ایران خودرو را داد و حتی منجر به افزایش صادرات فراورده های نفتی،کاهش مرگ و میر و معلولیت شهروندان ایرانی و باعث رضایت مردم از دولت و مسئولین نظام خواهد شد.اجرتان با خدا
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۷:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام بله همه می‌دونن ولی گوعمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دوست عزیز یکی لز موانع اصلی واردات خودرو نبود ارز هست
در کشور ما به شدت با کمبود دلار مواجه هستیم
اگر این دلارهایی که داریم بدیم به خارجی ها و خودرو وارد کنیم ، دیگه کالای ضروری مثل دارو و غیره نمیتولنیم وارد کنیم
اون ذره نفتی که میفروشیم و اون ذره صادرات غیر نفتی که چندتا تاجر حلال زاده انجام میدن کفاف این کشور پهناور با جمعیت ۸۵ نمیده
بیش از هزار شهرداری و و هزاران اداره دیگر و ملیونها کارمند داریم که اندازه کل جمعیت بومیان کشور های امارات قطر بهرین و کویت هم بیشتره
بیشتر شهرهای ما مصرف کننده هستند شهر نا ببش از صدهزار نفر جمعیت داره و تولیدات شهرمان بلوک زنی و کشاورزی و دامداری هست
مصرفمون هرچه بگی هست
نود درصد شهرهای ما ایینجوری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
با سلام خدمت رییس جمهور،رییس قوه قضائیه،رییس مجلس و رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای،همانطور که در جریان هستید گرانی ده برابری امروزی خودرو از سال93 به دنبال جلوگیری از واردات و بستن تعرفه سنگین گمرکی شکل گرفت و از طرفی دو شرکت سایپا و ایران خودرو نیز با کاهش تولید،احتکار،انحصار و دلالی گرانی را تشدید و باعث نارضایتی عمومی مردم ایران شدند،در کدام کشور کالای مصرفی خودرو را به بورس برده و تبدیل به کالای سرمایه ای میکنند،سالانه ده هاهزار نفر از مردم کشورمان توسط خودروهای حلبی داخلی در جاده ها کشته و معلول می شوند،خواهشمندیم با سیاست اصولی،در برابر بخشی از نفتی که صادر می شود و بعضا در گرفتن پول ان نیز دچار مشکل میشوند خودروی استاندارد با حجم موتور1600cc و پایینتر بسیار کم مصرف،همچنین خودروهای هیبریدی،برقی و...وارد کنید،حدود دو میلیون خودروی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی وارد کنید و به این انحصار و احتکار و گرانفروشی خودرو پایان دهید،در مرحله بعدی به سپاه پاسداران و ارتش دستور دهید تا کارخانه مشترک خودرو با استفاده از توان و ظرفیت خود بصورت جهادی احداث و به تولید خودروهای مثل پارس،تندر،206،رانا،دنا،و...با تکنولوژی بهتر و اتاق قوی تر کنند،توجه فرمایید با کاهش مصرف سوخت که در نتیجه واردات خودروهای کم مصرف و...بوجود می اید می توان پول دستمزد تمام کارگران سایپا و ایران خودرو را داد و حتی منجر به افزایش صادرات فراورده های نفتی،کاهش مرگ و میر و معلولیت شهروندان ایرانی و باعث رضایت مردم از دولت و مسئولین نظام خواهد شد.اجرتان با خدا
آخرین اخبار