مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸ کارگاه آموزشی در زمینه دانش انتقال خون در کشور فعالیت می کنند.

مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در بیست و پنجمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو گروه پنج در حوزه سلامت گفت: هدف از برگزاری این اجلاس بهره مندی از تمام ظرفیت ها و امکانات سازمان جهانی بهداشت برای رفع مشکلات و مسائل مختلف است.

به گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از سال ۲۰۰۷ اهدای خون داوطلبانه در کشور انجام می شود و ۹/۹ میلیون، میزان اهدای خون در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی است.

جمالی افزود: ایران بیش از دو میلیون اهدای خون در سال دارد. به ازای هر هزار نفر جمعیت آمار حدودا ۲۵ نفر است. بیش از ۹۸درصد از خون های اهدایی در کشور تبدیل به فرآورده می شوند.

او افزود: تمام خون های اهدایی در ایران غربالگری می شوند. بیماری هایی مانند هپاتیت سی در ایران کم ترین انتقال را دارند.

جمالی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ کارگاه آموزشی در زمینه انتقال خون در کشور فعالیت می کنند. بسیاری از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز انتقال خون توسط شرکت های دانش بنیان در داخل ایران تولید می شوند.

او افزود: بیش از ۱۱ میلیون یورو از محل توسعه و تولید محصولات مشتق پلاسما در کشور صرفه جویی شده است. در حال حاضر محصولات مشتق از پلاسما از جمله داروهای مختلف در ایران تولید می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار