معاون کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با اشاره به شرایط کنونی افغانستان اعلام کرد کمک‌های فوری بشردوستانه به این کشور ادامه یابد.

«یومیکو تاکاشیما» معاون کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در یک گفتگوی تلویزیونی اظهارداشت باید کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه یابد.

تاکاشیما گفت بیش از ۹۸ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر هستند و نیمی از جمعیت این کشور به کمک‌های فوری نیازدارند.

تاکاشیما همچنین با اشاره به تعلیق تحصیل دختران در افغانستان تصریح کرد تصمیم‌های اخیر حکومت سرپرست در کابل اثرهای بدی بر کمک‌های بشردوستانه گذاشته‌ است.

معاون کمیسیاری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهارداشت «یکی از مواردی که من از تامین کنندگان درخواست می‌کنم، این است ‌که ما می‌بینیم همه روزه مردم رنج می‌برند ما اینجا در افغانستان هستیم و می‌خواهیم مردم را کمک کنیم. بنابراین، لطفا اجازه دهید کمک کنیم و امیداورم تصمیمی گرفته شود که ما واقعا بتوانیم مردم را با پشتیبانی کامل حمایت کنیم اما در حال حاضر این کار بسیار دشواری است».

وی افزود: برای نزدیک به ۱۳۰۰ خانواده در ولایت پکتیکا شرق افغانستان در بخش ساخت خانه کمک‌هایی صورت گرفته است.

«ذبیح الله مجاهد» گفت: «جهان باید به همکاری‌ با مردم افغانستان ادامه دهد. مشکلات باید حل شود و دیگر این‌که کمک به ثبات و امنیت افغانستان به نفع کل منطقه و همه کشورها است».

شماری از آگاهان مسایل اقتصادی نیز ادامه کمک‌های بشردوستانه و کمک نهادهای بین‌المللی را در شرایط کنونی افغانستان بسیار با اهمیت می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار